مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

در پی اعلام خبر رانت میلیونی برای خواهر نماینده سبزوار؛

آقای عنابستانی؛ هیچ برای هیچ و پوچ؟!

نماینده مردم سبزوار در رابطه با اخباری مبنی بر استفاده اعضای خانواده اش از رانت واکنش نشان داد و گفت: همه بدانند که هیچ یک از بستگان درجه یک و دو من در سبزوار ساکن نیستند و اگر هم باشند هیچگاه از هیچ رانتی بهره مند نخواهند شد، عزم ما برای ساختن ایران عزیز در سلامت و شفافیت همچنان مستحکم خواهد بود.
یک نماینده مجلس با اشاره به چگونگی انجام کلاهبرداری در حوزه رمزارزها گفت: در ماجرای رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» شاهد آن بودیم که افرادی با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کردند و متأسفانه به علت جو روانی ایجاد شده در جامعه و گرایش برخی از افراد برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، حجم این تخلف قابل توجه بوده است.
بذرپاش طی نامه ای به وزارت بهداشت عنوان کرد؛

اهتمام وزیر بهداشت نسبت به شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم

دوازدهمین نامه مهرداد بذرپاش به دولتمردان سیزدهم در راستای تحقق اهداف شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین ۷گانه مرتبط با تولید و یادآوری احکام تحقق نیافته و تکالیف قانونی وزراتخانه‌های ۱۹گانه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار 6 نفر از هموطنانمان را از دست دادیم که امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد.
از سوی نمایندگان صورت گرفت؛

تعیین سازوکار تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

نمایندگان رمجلس شورای اسلامی روند صدور مجوزهای کسب و کارها از جمله کسب و کارهای تهدید کننده سلامت، محیط زیست و امنیت ملی را تعیین کردند.
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر جلوگیری از عزل و نصب های مهره های دولت قبل علی رغم توصیه معاون اول رئیس جمهور گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم دستور دهیدجلوی این انتصابات گرفته شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری برای فرمان جلوگیری از واردات محصولات لوازم خانگی گفت: این گوشمالی برای کره ای ها لازم بود تا در روز مبادا تصمیمات عاقلانه بگیرند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به اینکه در صورت کاهش کیفیت و افزایش قیمت در لوازم خانگی داخلی واردات صورت گیرد گفت: وزارت صمت برای تنظیم بازار و جلوگیری از انحصار، به طور محدود اجازه واردات برخی برندهای لوازم خانگی را بدهد که شرایط رقابت و اصلاح قیمت به نفع مصرف‌کنندگان فراهم شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل بهداشتی بعد از واکسیناسیون گفت: سرعت گرفتن در روند واکسینه شدن مردم نگرانی‌های مردم را کاهش داده اما وزارت بهداشت باید بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها از اوج‌گیری دوباره کرونا جلوگیری کند
23 شهریور ماه سال جاری طرح «الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم» در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد. بر اساس آنچه در این طرح نوشته شده قرار است «اجازه هر گونه افزایش قیمت محصولات و کالاها به هر نوع و عنوان همچنین صادرات کالاهای اساسی، دارو، اقلام و به‌طور کلی خدماتی که سهم بزرگی در سبد معیشت خانوارها دارند یا انحصاری هستند، به تولید و عرضه‌کنندگان داده نشود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

آمار خانه‌های خالی بیش از رقم اعلام شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی نسبت به شناسایی واحدهای باقی مانده خالی و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.