گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در خراسان شمالی به دلیل وجود قومیتهای مختلف ترکمن، کرد و ترک و … و هم نشینی فرهنگ‌های مختلف لباس محلی با رنگ‌های متنوع و شاد و نقوش مختلف شکل گرفته است.لباس‌های محلی مردم خراسان شمالی با داشتن تنوع چشمگیر رنگ و طرح، علاوه بر اینکه پوشش اسلامی و کاملی برای زنان و مردان محسوب می‌شود، به علت اینکه غالبا برگرفته از زیبایی‌های طبیعت و رنگ‌های شاد فصل بهار هستند، سبب آرامش روحی و روانی استفاده کنندگان نیز می‌شود.
در آخرین به‌روز رسانی مقررات سفر به ایران، ورود از ۱۲ کشور ممنوع و محدودیت‌ها برای مسافران ورودی از ۲۴ کشور دیگر بیشتر شد. همچنین شرط تست پی‌سی‌آر (PCR) برای مسافران واکسینه‌شده برداشته شد.
جاذبه‌های گردشگری طبیعی گلستان از جمله گِلفشان ها، چند راه مهم برای توسعه پایدار استان به شمار می‌رود که تکمیل زیرساخت‌ها و معرفی بهتر این جاذبه‌ها راه جذب سرمایه گذار و گردشگر را هموار کرده و بهبود معیشت را برای ساکنان گلستان به خصوص مجاوران این عارضه های طبیعی به همراه خواهد داشت.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از آب‌گرم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های این استان نام برد و گفت: «آبگرم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به سرعین دیگری در توریسم درمانی کشور تبدیل شود.»
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: در مجموع حدود ۱۷۰ واحد‌ صنفی شامل رستور‌ان‌ها، واحد‌های پذیرایی، واحدها‌ی تولید‌ی لبنیاتی و ... پیرامون رودخانه کرج مستقر و مشغول فعالیت هستند.

مهلت شرکت در رقابت استارت‌آپ‌ها برای ارتقای گردشگری روستایی از سوی سازمان جهانی گردشگری تمدید شد و حالا افراد، شرکت‌ها و کارآفرینان تا دو هفته بیشتر فرصت دارند تا در این رقابت حضور پیدا کنند.
اساتید حوزه گردشگری می گویند برای توسعه گردشگری خارجی باید از جذب گردشگران کشورهای همسایه شروع کرد؛ ولی موضوعی که بیش از این اهمیت دارد اولویت داشتن گردشگری برای سیاستمداران به ویژه دولت آینده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران:

مجمع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گردشگری در ایران تشکیل می شود

عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران از شکل‌گیری مجمع کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری در کشور با حضور رئیس و دبیر فراکسیون گردشگری مجلس خبر داد.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه همشهریان و گردشگران در کنار رودخانه ها اتراق نکنند، گفت: دریچه های سد لتیان با هدف عملیات فلشینگ و تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد لتیان امروز /ششم تیرماه/ بازگشایی شد.



مجموعه‌های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری مشهد، پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، برای بازدید عموم بازگشایی شد.
اگرچه ستاد هماهنگی طرح سالمسازی دریا در مازندران طی چندین نوبت نسبت به تعطیلی طرح دریا و ممنوعیت شنا در سواحل خزر به طرق مختلف از جمله رسانه هشدار داد، اما آمار رسمی غرق شدن ۱۸ نفر طی خرداد ماه از سوی پزشکی قانونی نشانگر بی‌توجهی به این هشدارها است.

با اعلام آمادگی برخی کشورها برای تزریق رایگان واکسن کووید به گردشگران، آژانس‌های توریستی در ایران تبلیغ «تور تزریق واکسن» را آغاز کرده‌اند.

پرسون به ارزان ترین و پول ساز ترین صنعت جهان می پردازد؛

‎عقب ماندگی ایران در صنعت توریسم / ایجاد اشتغال در گرو رونق گردشگری

‎ویروس نامرئی کرونا گردشگری به عنوان مهم ترین صنعت پول ساز دنیا را فلج کرده و می توان گفت کرونا بیشترین خسارت را به این صنعت وارد کرده است، گرچه برخی از کشور ها این روزها با کشف واکسن کرونا و آغاز تزریق آن برای شهروندان شان و حتی توریست ها به دنبال رونق دادن صنعت گردشگری هستند، اما همچنان این بازار در حالت عادی خود قرار نگرفته است.