گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

موزه اوهام دعوتی برای کشف فریب‌های حواس پنجگانه است، برای مثال در اتاق پوشیده شده با آینه، تصاویر تا بی نهایت تکرار می‌شوند و در اتاق دیگری تونلی است ...

پس از ابلاغیه وزارت بهداشت عراق برای پذیرش زائران ایرانی، ستاد کرونای کشورمان نیز با تشرف زائران به عتبات با رعایت نکات بهداشتی و البته به صورت هوایی موافقت کرد و به این ترتیب سفر به عتبات به زودی از سرگرفته می‌شود.

آمار سه ماه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد؛

سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان

درحالی نزدیک به یک و نیم سال است مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی بسته شده که معاون گردشگری اعلام کرد در سه‌ماهه نخست امسال، ۲۷ هزار گردشگر به انگیزه درمان به ایران سفر کرده‌اند.

رییس جامعه مجتمع‌های بین‌راهی گردشگری استان تهران تخمین زد؛

فعالیت هزار باغ و واحد پذیرایی غیرمجاز در اطراف تهران

رییس هیأت‌مدیره جامعه واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری استان تهران تخمین می‌زند بیش از یک‌هزار باغ و واحد پذیرایی غیرمجاز در اطراف تهران فعال‌اند.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی:

رویکرد مجلس یازدهم تقویت صنعت گردشگری است

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای تقویت صنعت گردشگری استان استفاده شود، گفت: رویکرد مجلس یازدهم تقویت صنعت گردشگری است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دماوند گفت: نقشه طبیعت‌گردی دماوند با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی شامل رودخانه، غار، چشمه، دریاچه و مسیرهای سبز گردشگری منتشر می‌شود.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد گفت: زیرساخت‌های رونق گردشگری نجوم در شهرستان بهاباد مهیا شده است.

در این نوشته قصد نداریم مقاله‌ای درباره «سواد گردشگری» پیش روی شما خوانندگان گرامی قرار دهیم اما با توجه به شرایط این روزها که قرار است وزیر جدید برای این وزارتخانه انتخاب شود، لازم است نکاتی را یادآور شویم، بلکه مفید واقع شود.
ماجرای آب بازی گردشگران در کاروانسرای دودهک، سفر وزیر میراث فرهنگی به مشهد، بررسی چالش ها و برنامه های وزیر جدید، گردشگری دریاچه ارومیه از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

بش قارداش یکی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری بجنورد می‌باشد که در زبان ترکی خراسانی به معنی پنج برادر می‌باشد. این اثر در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۵۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است
صنعت گردشگری طی دهه گذشته با شتابی چشم‌گیر در حال رشد است تا در آینده‌ای نزدیک جایگاه خود را در ردیف برترین صنایع درآمدزای جهان با ارزش افزوده‌ای بسیار بالا تثبیت کند و چه بسا به عنوان اقتصاد اول جهان مطرح شود.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در طرح‌های گردشگری اردبیل

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: براساس طرح‌های سرمایه‌گذاری امسال پیش‌بینی می‌شود تا بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری استان اردبیل سرمایه‌گذاری شود.

همزمان با قرمز شدن ۹۲ شهر کشور و گسترش گونه دلتای کرونا در بیشتر مناطق، مدیرکل موزه‌ها اعلام کرد که تعطیلی موزه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

سرزمینی در دل کویر که همچون نخل‌های استوارش از روزگار و غرش زمین نلرزید و همچنان استوار و ستاره‌وار جهان را روشن می‌کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب سفری 2 روزه برای افتتاح برخی از طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و گردشگری وارد فرودگاه سنندج شد.

رییس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری با بیان اینکه تزریق واکسن به گردشگران باعث شده، سفر ایرانیان به این کشور افزایش یابد، گفت: پس از اینکه ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.