گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

از قدیمی‌ترین مراکز مذهبی خدابنده؛

حسینیه تاریخی کرسف را می شناسید؟

حسینیه تاریخی کرسف خدابنده یکی از قدیمی‌ترین مراکز مذهبی با قدمت بیش از ۴۰۰ سال توسط ملاقلی شیرازی از معماران اهل شیراز ساخته‌ شده است و در دوره حکومت خاندان ایل افشار به‌فرمان امیر جهان‌شاه خان افشار مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است. این بنابه خاطر زیبایی و ظرافتی که در آن به کار رفته، از جمله بناهای آجری بی‌نظیر در شمال‌غرب کشور است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان به تشریح مرمت، ساماندهی و حفاظت از محوطه باستانی تپه حصار پرداخت و گفت: موافقت‌های اولیه با شرکت راه آهن، به سبب جابه جایی ریل قطار از میان تپه حصار برای ثبت جهانی صورت پذیرفته اما به دلیل هزینه بالای این اقدام، مسلما بودجه استانی برای تحقق اجرایی موضوع کافی نخواهد بود و باید از منابع ملی تامین شود.
معاون میراث‌فرهنگی کشور از ابلاغ ﻣﺤﺪوده ﺗﺪﻗﯿﻖ ﺷﺪه بافت‌ تاریخیﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺷﻬﺮ تبریز به محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و تهیه ﺿﻮﺍﺑﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﻣﺤﺪوده ﺑﺎﻓﺖ ﺗﺎرﯾﺨﯽ این شهر خبر داد.
معاون میراث فرهنگی از بازدید مشترک مدیران راه اهن به همراه مدیران وزارت میراث فرهنگی از تپه حصار برای جا به جایی ریل‌های مسیر تهران - مشهد خبر داد.
معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای احداث و راه‌اندازی ۲ اردوگاه گردشگری در این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.
۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از 2500 میلیارد تومان طی سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گیلان در حاشیه آئین بهره برداری از بزرگترین هتل بین المللی پنج ستاره در دهکده گردشگری حیران آستارا، از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.
رییس جمهوری گفت: امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند.
یک کارگردان تئاتر با اشاره به پتانسیل تئاتر و سالن های اجرای تئاتر برای جذب گردشگر خارجی گفت: سالن‌های تئاتر و اجراهای تئاتر باید نیز جزو مسیرهای گردشگری ایران محسوب شود.
همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی به استان؛

افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در اردبیل

مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی “Agri Tourism” در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل افتتاح می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان؛

مخزن امن موزه باستان‌شناسی افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مخزن امن در موزه باستان‌شناسی مردان نمکی در زنجان افتتاح شد.

یک مجموعه‌دار ایرانی ساکن اروپا با اشاره به اهمیت کارت پستال‌ برای شناسایی هرچه بیشتر گردشگری و آثار میراثی ایران در دنیا پیشنهاد کرد تا همانند ده‌های گذشته بار دیگر کارت پستال‌های ایرانی که در گذشته ورقه‌های پستی نام داشتند، برای رونق بیشتر گردشگری و میراث فرهنگی ایران در جهان طراحی و عرضه شود.
یکی از حیرت‌های مهم سیاحان خارجی طی سفر به ایران قدیم، این بود که متعجب می‌شدند که مردم در این سرزمین خشک و کم آب و حتی جهنمی چگونه بهشتی زندگی می‌کنند، راز این سبک زندگی را باید در ساخت بناها و عمارت‌هایی نه جاه طلبانه، بلکه منطبق با طبیعت و خلق و خوی آدم‌ها جستجو کرد.
مدیرکل موزه‌ها و اموال فرهنگی و تاریخی کشور با اشاره به تشریح تفاوت بازدیدکنندگان موزه‌های ایران در مقایسه با بازدیدکنندگان موزه‌ کشورهای مهم گردشگرپذیر جهان گفت: ایرانیان از فرانسوی‌ها بیشتر موزه می‌روند.
رشد ۲۷ برابری جذب گردشگر از کشور ارمنستان، تشکیل کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری دو کشور و برگزاری سه جلسه، تدوین سند برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری، شرکت طرفین در نمایشگاه‌های گردشگری یکدیگر و در اختیار گذاشتن غرفه‌های رایگان در سال ۹۵ و ۹۶، برگزاری یک تور آشناسازی در ایران همچنین برگزارییک نشست B۲B با حضور تشکل‌های خصوصی دو کشور در بهمن ۹۵ از اتفاقات صورت گرفته طی پنج سال گذشته بوده است.
رئیس موزه ملی ایران با اشاره به اینکه باید در برنامه هفتم توسعه، ساخت موزه ملی جدید به مساحت 25 هکتار در تهران صورت پذیرد، گفت: ساختمان کنونی موزه ملی دیگر کشش موزه داری مدرن را ندارد زیرا هم اکنون 3500 اثر در این موزه در حال نمایش است، درحالیکه موزه مادر ایران بالغ بر سه میلیون مواد فرهنگی دارد که 300 هزار اثر ثبت میراث ملی است ولی به دلیل فضای کم، امکان نمایش وجود ندارد.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ایران مبتکر ثبت جهانی میراث زنجیروار از جمله 56 کاروانسرا در مسیر شاه راه خراسان است، از تهیه پنج پرونده جهان اسلام از سوی ایران خبر داد.
قدیمی ترین درب کاخ گلستان با نام در باب عالی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از نیم قرن بازگشایی شد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از بی‌توجهی به گردشگری در تهران بر ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران تاکید کرد.