بالاترین قیمت "بوم‌گردی‌ها" به ازای هر شب اقامت ۵۰۰ هزار تومان

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی با اشاره اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای درجه‌بندی کیفی برای ارائه خدمات هستند، گفت: هم‌اکنون بالاترین قیمت ارائه خدمات در یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی به همراه صبحانه محلی برای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان است.
تصویر بالاترین قیمت "بوم‌گردی‌ها" به ازای هر شب اقامت ۵۰۰ هزار تومان

به گزارش سایت خبری پرسون، یاور عبیری با بیان اینکه قیمت بوم‌گردی‌ها نسبت به سایر اماکن اقامتی بسیار مطلوب‌تر و به صرفه‌تر است، خواستار توجه بیشتر و حمایت مالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این اقامتگاه‌ها به جهت توسعه فعالیت‌های خود از طریق تأسیس و راه‌اندازی یک پلتفرم و سامانه جامع برای امکان آشنایی و رزور اقامت در بوم‌گردی‌ها شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 3400 اقامتگاه بوم‌گردی در کشورما فعال هستند، گفت: قیمت‌های ارائه خدمات در این واحدهای اقامتی خاص به نسبت سایر امکان و واحدهای اقامتی بسیار مناسب است و افزون بر آن مردم با انتخاب این اقامتگاه‌ها می‌توانند زندگی روستایی که حال بسیار خوبی دارد را نیز تجربه کرده و از آن لذت ببرند.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی با اشاره اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای سطح‌بندی و درجه‌بندی کیفی برای ارائه خدمات هستند، بیان کرد: مطابق ضوابط و درجه‌بندی‌های اعلام شده هم‌اکنون بالاترین قیمت ارائه خدمات در یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی به همراه صبحانه محلی برای هر نفر مبلغ 500 هزار تومان به ازای هر شب اقامت است.

لزوم برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز با قیمت‌های نجومی

این فعال بخش خصوصی گردشگری مبارزه با فعالیت واحدهای غیرمجاز را یک نیاز اساسی صنعت گردشگری برای توسعه دانست و تصریح کرد: با این وجود هم‌اکنون طیف نسبتاً گسترده‌ای از اقامتگاه‌های غیرمجاز در کشور وجود دارند که اگرچه تحت عنوان اقامتگاه فعالیت می‌کنند اما فاقد هرگونه مجوز و سازوکار نظارتی بوده و متأسفانه قیمت‌های نجومی نیز دارند.

عبیری ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای فعالیت الزاماً باید دارای مجوز باشند؛ از این رو فهرست اقامتگاه‌های مجاز بوم‌گردی در هر استان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی همان استان‌ قرار دارد و مردم و مسافران محترم می‌توانند شماره‌ تلفن اقامتگاه مورد نظر خود را به طریق مقتضی از این ادارات دریافت کنند.

مطابق صحبت‌های وی، قاعدتاً یک راه دیگر هم برای اطلاع از مجوز و میزان قیمت‌ها انجام جست‌وجوی اینترنتی بوده تا متعاقباً پس از به دست آوردن شماره تماس این اقامتگاه‌ها بتوان از نرخ‌نامه و نحوه فعالیت بوم‌گردی مدنظر مطلع شد.

لزوم ایجاد پلتفرمی برای آشنایی و رزرو اقامت در بوم‌گردی‌ها

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی با اشاره به کاهش میزان استقبال مردم از انجام اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از وجود تورم بالا در کشور اظهار کرد: با این وجود همچنان میزان قیمت ارئه خدمات در بوم‌گردی نسبت به سایر واحدهای اقامتی پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

این فعال بخش خصوصی گردشگری همچنین توضیح داد: برای توسعه فعالیت بوم‌گردی‌ها و افزایش میزان استقبال مسافران الزاماً به پلتفرمی نیاز داریم که تمام اطلاعات اقامتگاه‌های مجاز بوم‌گردی در آن ثبت شده باشند و مردم بتوانند به راحتی ضمن اعتماد به این پلتفرم نسبت به دریافت خدمات خود به صورت برخط اقدام کنند.

عبیری همچنین از وزارت میراث‌فرهنگی درخواست کرد تا ضمن توجه بیشتر به مقوله ضرروت توسعه فعالیت بوم‌گردی‌ها از این اقامتگاه‌ها حمایت مالی به عمل آورد و در ادامه متذکر شد: برای راه‌اندازی چنین پلفترمی منابع مالی بسیاری مورد نیاز است؛ چرا که چنین پلتفرمی با 10 میلیون یا 100 میلیون تومان اعتبار قابل راه‌اندازی نیست و نیازمند تخصیص اعتبارات میلیاردی با توجه به وسعت و گستردگی آن است.

وی با اشاره به وجود نظارت کامل ادارات میراث فرهنگی تمام استان‌ها به همراه تشکل‌های استانی مربوطه بر نحوه فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت و اعتبار بوم‌گردی‌ها وجود این نظارت‌ها است؛ به علاوه اینکه حسن دیگر بوم‌گردی نیز خانوده‌محور بودن این اقامتگاه‌ها است که موجب افزایش ضریب اطمینان و امنیت خانوده‌ها نسبت به محل اقامت خود می‌شود.

تسنیم

467583