ظرفیت پذیرش و روند مهاجرت به استرالیا در 2023

استرالیا سرزمین فرصت‌هاست. برای بسیاری از متقاضیان، زندگی و کار در استرالیا یک رویا است.
تصویر ظرفیت پذیرش و روند مهاجرت به استرالیا در 2023

به گزارش سایت خبری پرسون، خوشبختانه برای مهاجرت به استرالیا برنامه‌های متفاوتی وجود دارد. اما به هر حال قوانین مهاجرت به استرالیا سخت‌گیرانه ولی منصفانه است. از طرفی دولت استرالیا هر ساله میزان ظرفیت پذیرش مهاجران را با در نظر گرفتن عواملی مانند اقتصاد کشور، ثبات اجتماعی و سیاسی تعیین می‌کند.

در این مطلب میزان ظرفیت پذیرش برای برنامه‌های مختلف و مراحل مهاجرت به این کشور را بررسی کردیم.

ظرفیت پذیرش در انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا در 2023

براساس آنچه که دولت استرالیا در 2 سپتامبر سال 2022 اعلام کرد، برنامه‌ریزی مهاجرت دائمی به این کشور برای 23-2022 به ظرفیت 195,000 نفری می‌رسد. این آمار که توسط اداره مهاجرت استرالیا (immi.homeaffairs) اعلام شده، به‌عنوان بخشی از برنامه بودجه ارائه شده در 25 اکتبر 2022 ارائه شده است.

این تغییرات و افزایش ظرفیت مهاجرت به دلیل نیاز حیاتی به جذب نیروی کار خارجی در استرالیا اعمال شده است. براساس این برنامه‌ریزی، عمده ظرفیت ارائه ویزا به برنامه‌های مهارتی (Skills Visa Stream) اختصاص داده شده است. نحوه تقسیم این ظرفیت‌ها براساس اطلاعات immi.homeaffairs بصورت زیر است.

  • برنامه‌های مهاجرت نیروی ماهر؛ 142,400 ظرفیت

برنامه‌های مهاجرت جذب نیروی کار ماهر در استرالیا، برای بهبود وضع اقتصادی این کشور و همچنین جبران کمبود قابل توجه نیروی کار ارائه می‌شوند.

این برنامه‌ها، عمدتاً روی انواع ویزای مستقل نیروی ماهر تأکید دارند. متقاضیان اخذ این ویزا باید امتیاز لازم را در سیستم امتیازدهی استرالیا اخذ کنند. معیارهای سن، مهارت زبان انگلیسی، تحصیلات، تجربه کاری و ... در این سیستم بررسی و امتیازدهی می‌شوند. برای بررسی امتیازبندی و سایر شرایط مهاجرت به استرالیا، مطلب زیر را بخوانید.

https://parsicanada.com/australia-immigration/

  • برنامه‌های مهاجرت خانوادگی (Family Stream)؛ 52,500 ظرفیت

این برنامه مهاجرتی به‌طور خاص روی به هم پیوستن اعضای خانواده در استرالیا تمرکز داشته و مسیرهایی برای دریافت شهروندی این کشور دارد. والدین، فرزندان، پارتنر یا شریک زندگی و سایر اعضای خانواده می‌توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. این برنامه‌های مهاجرت امکان افزایش جمعیت جوان استرالیا را فراهم می‌کنند.

  • برنامه‌های ویژه افراد واجد شرایط (Special Eligibility)؛ 100 ظرفیت

کسانی که در شرای خاص قرار دارند، مانند افراد دارای اقامت دائم که پس از یک دوره زندگی در خارج از کشور به استرالیا بازمی‌گردند، می‌توانند در این برنامه مهاجرت شرکت کنند.

حالا که می‌دانیم برنامه‌ریزی دولت استرالیا برای جذب مهاجران در سال 2023 به چه صورت است، می‌توان گفت که در کدام بخش‌ها شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت. در وب سایت مهاجرتی parsicanada.com می‌توانید درباره هریک از روش‌های مهاجرت که در زیرمجموعه این برنامه‌ها قرار می‌گیرند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در مسیرهای با ظرفیت بالاتر، اتباع خارجی فرصت‌های بهتر و بیشتری برای زندگی، کار، اقامت و شهروندی در استرالیا خواهند داشت.

مراحل مهاجرت به استرالیا

مراحل و شرایط دقیق مهاجرت چه برای استرالیا و چه برای هر کشور دیگری به نوع ویزا و برنامه مهاجرتی شما بستگی دارد. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت هم با توجه به کشور مقصد و روش مهاجرتی متفاوت است. مثلاً برای مهاجرت تحصیلی، تمامی مدارک تحصیلی و ریزنمرات شما باید ترجمه و معادل سازی شوند و برای مهاجرت کاری باید مدارک سوابق کاری قبلی را ارائه کنید.

به همین دلیل است که قبل از ورود به مسیر مهاجرت، باید روش خود را تعیین کنید. پس از آن می‌توانید به جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره آن پرداخته و ضمن برآورده کردن شرایط، مدارک مورد نیاز را نیز تکمیل کنید.

کل روند مهاجرت را می‌توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  1. پیدا کردن کار در استرالیا

اگر می‌خواهید برای مدت طولانی در استرالیا اقامت داشته و در این کشور زندگی کنید، باید به دنبال کار باشید.

  1. اقدام برای اخذ ویزا

انواع مختلفی از گزینه‌ها ویزا برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که اقدام برای هر یک از آن‌ها به شرایط شما بستگی دارد.

در این مرحله کمک گرفتن از وکلا یا موسسات مهاجرتی جهت مهاجرت و انتخاب نوع ویزا، بسیار مهم است. پس در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج دهید.

  1. بیمه درمانی در استرالیا

زمانی که با ویزای کاری یا تحصیلی به استرالیا می‌روید، ملزم به دریافت بیمه درمانی خواهید بود. سیستم درمانی دولتی استرالیا عمدتاً روی تحت پوشش قرار دادن شهروندان یا افراد دارای اقامت دائم تمرکز دارد.

  1. انتخاب یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی

این شرکت‌ها وظیفه انتقال وسایل شما به استرالیا را برعهده خواهند داشت.

  1. انتخاب محل زندگی در استرالیا

پس از مراحل قبلی، باید محل اسکان خود در استرالیا را پیش از رفتن به این کشور تعیین کنید تا پس از مهاجرت، با مشکل اقامت مواجه نشوید.

  1. تحقیق درباره فرهنگ استرالیا

از آنجایی که قرار است در این کشور زندگی کنید، بهتر است قبل از مهاجرت درباره فرهنگ مردم تحقیق کرده و خود را با آن سازگار کنید.

  1. اقدام برای اخذ اقامت دائم و شهروندی

آخرین مرحله پس از ورود به استرالیا، آن است که شرایط اقامت دائم و شهروندی را بررسی کرده و آن‌ها را دریافت کنید. اخذ اقامت یا تابعیت شما را واجد شرایط بهره‌مندی از امکانات بیشتری برای زندگی در این کشور خواهد کرد.

جمع‌بندی نهایی

قوانین و ظرفیت پذیرش مهاجرت به استرالیا، برای اطمینان از اینکه میزان ظرفیت پذیرش مهاجر به صورت کنترل شده و منظم باشد، طراحی شده است. در این مطلب روند مهاجرت به استرالیا و میزان ظرفیت برای برنامه‌های مختلف در سال 2023 بررسی شده است.

برای اطلاع از روش‌های مهاجرتی می‌توانید از وکلای موسسه پارسی کانادا کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

466411