گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد است، بر ضرورت امکان‌سنجی ظرفیت‌های گردشگری در روستاهای استان تأکید کرد.

پدیده منحصر به فرد گنبد نمک خاورمیانه توانسته است عنوان بزرگ ترین گنبد نمکی خاورمیانه را از آن خود کند. در این گزارش با گنبد نمک جاشک که قدمت ۶۰۰ میلیون ساله دارد، بیشتر آشنا می‌شوید.
سفر به دریاچه ای شگفت انگیز اما خطرناک!

دریاچه ای با حباب های یخ زده

دریاچه‌ای در ایالت آلبرتای کشور کانادا وجود دارد که به دلیل حباب های یخ زده اش هر تماشاگری را محو خود می‌کند.
در دیدار مسؤولان حج با آیت‌الله ری‌شهری مطرح شد؛

انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم

در آستانه فرارسیدن ماه محرم، مسؤولان سازمان حج و زیارت در انتظارند سفرهای زیارتی به عتبات، هرچند "محدود" از سر گرفته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین مزرعه گردشگری کشاورزی این استان با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از تقویت اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اجرای طرح هادی از سوی بنیاد مسکن در صورت انتخاب هر روستا به عنوان روستای برتر گردشگری خبر داد.
در ادامه گرانی‌های خدمات سفر، رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران از افزایش کرایه روزانه اتوبوس‌ها، پس از موج سفرهای زمینی به ارمنستان خبر داد.

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران و قطب گردشگری مذهبی کشور است که در کنار گردشگری دینی به واسطه تاریخ و تمدن دیرینه این سرزمین، تاریخی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرچند طی چند سال اخیر به قطب گردشگری سلامت نیز تبدیل شده است، برج آرامگاه اخنگان با معماری زیبا، معمای چند صد ساله در دشت توس است.

چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو به پایان رسید و در این مدت مکان‌های مختلفی از نقاط گوناگون جهان به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند.

سفیر ایران در بغداد با سرپرست وزارت بهداشت و محیط زیست عراق ملاقات و پیرامون مفاد اسناد امضا شده با موضوع سلامت بین مقام های وزارتخانه های بهداشت دو کشور و موضوع لغو اخذ تست PCR کرونا در فرودگاه های بغداد و نجف از اتباع ایرانی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محلات از تعطیلی استخرهای واحدهای آب درمانی این شهرستان با توجه به وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

گزارشی از جزیره ابوموسی؛

جزیره‌ای که قرار بود قطب گردشگری شود

قرار بود بعد از ادعای امارات، جزیره ابوموسی منطقه نمونه گردشگری شود، اما با وجود برخی از سرمایه گذاری ها در این جزیره، هنوز هر ایرانی نتوانسته با ابوموسی عکس یادگاری بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری کشاورزی و ایجاد بوم‌گردی‌ها باعث رونق اقتصاد روستاها و برگشت از شهر به روستاها شد. امروز از دو هزار و چهارصد بومگردی عبور کردیم و بسیاری از استان‌ها دارای بوم‌گردی هستند.
غارآبی سهولان که از زیباترین غار‌های ایران است بین بوکان و مهاباد و در استان آذربایجان غربی قرار دارد. در دهانه این غار آبی حدود ۱۰۶ پله شما را به کنار دریاچه‌ زیبای آن هدایت می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

خونگاه به عنوان روستای شاخص گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب روستای خونگاه در شهرستان دنا به عنوان روستای شاخص گردشگری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجانی غربی مطرح کرد؛

حفظ معماری خانه‌های روستایی با توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اقدامات لازم برای حفظ معماری خانه‌های روستایی توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در روستاها است.