پیست اسکی کاکان آماده پذیرش مسافران/ جشنواره برفی لغو شد

جشنواره برفی کاکان که بهمن ماه هرسال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شد امسال لغو شده اما آن طور که مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان می گویند این مرکز آماده پذیرش دوستداران ورزش های زمستانی است.
تصویر پیست اسکی کاکان آماده پذیرش مسافران/ جشنواره برفی لغو شد

به گزارش سایت خبری پرسون، پیست کاکان در کنار پیست پولادکف سپیدان نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور است که همین موقعیت باعث شده مسافرانی از کشورهای عربی برای سفرهای کوتاه زمستانی به پیست اسکی کاکان مسافرت کنند.

هرچند امسال حسرت هیجان جشنواره برفی بر دل بسیاری از علاقه مندان در کهگیلویه و بویراحمد و استان های جنوبی ایران نشسته است اما آماده شدن پیست برای خدمات دهی به گردشگران و دوستداران ورزش های زمستانی خبر امیدبخشی است که می تواند زمینه ساز سفری خاطره انگیز برای علاقه مندان باشد.

در پیست اسکی کاکان یاسوج ، آسمان یکدست آبی، زمین پوشیده از دانه های سفید رنگ برف،خنده های کودکان و جوانانی که در حال پرت کردن برف به یکدیگر هستند و ذوق درست کردن آدم برفی لحظه های کم نظیری را به گردشگران هدیه می دهد.

در این منطقه عرضه غذاهای محلی چون آش کارده ، آش دوغ و آش ماست افزون بر ایجاد درآمد برای شماری از اهالی و معرفی خوراکی های بومی ، تجربه های به یادماندنی برای ورزشکارانی که پس از چند ساعت ورزش در هوای سرد میل به مصرف غذاهای داغ دارند ،بوجود آورده است.

برخی از گردشگران هم ترجیح می دهند به جای غذاهای محلی خوراکی هایی مانند ذرت بلال، و لبوی داغ را در هوای سرد زمستانی تجربه کنند.

فصل زمستان هر سال بر اساس گزارش راهداری استان و به استناد آمار استخراجی از دستگاه های تردد شمار در روزهای تعطیل بیش از ۱۲ هزار خودرو و در روزهای غیر تعطیل تا سه هزار خودرو در مسیر پیست اسکی کاکان عبور و مرور می کند که نشان دهنده استقبال ورزش دوستان و گردشگران از این جاذبه بی بدیل است.

پیست اسکی کاکان آماده پذیرش مسافران

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات پذیرش گردشگران و علاقه مندان ورزش های زمستانی در پیست اسکی کاکان فراهم شده است.

بهمن خوبی با اشاره به بارش های برف امسال در زمستان امسال تاکید کرد: زمینه استقرار چند دستگاه ماشین آلات سنگین برای تسطیح و برف کوبی در پیست اسکی کاکان اقدام شده است.

وی با بیان اینکه رستوران و زیرساخت های اقامتی از جمله امکانات این پیست است ، عنوان کرد: مسیر دسترسی به پیست باز است و گردشگران می توانند به این منطقه سفر کنند.

خوبی عنوان کرد:این پیست با دارا بودن مدرسه اسکی و مربیان آموزش دیده آماده پذیرش دوستداران ورزش های زمستانی از جمله اسکی است.

وی اظهار کرد: تجهیزات ورزش های زمستانی در محل پیست وجود دارد و به صورت اجاره ای به علاقه مندان داده می شود.امکاناتی مانند برف کوب و بالابر در پیست هم وجود دارد.

خوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیست اسکی کاکان آماده بازگشایی شده و در صورت تداوم شرایط جوی تا فروردین ماه نیز در اختیار ورزشکاران رشته اسکی است.

لغو جشنواره برفی

مسوول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه هر ساله جشنواره برفی در پیست اسکی کاکان برگزار می شد تاکید کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی ، امسال این جشنواره برگزار نمی شود.

علی اکبر پاک عنوان کرد: ارتفاع برف در کاکان به اندازه ای نیست که بتوان این جشنواره را برگزار کرد.

پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیباترین جاذبه های زمستان گردی در این استان است که هر ساله مقصد هزاران نفر گردشگر و علاقه مندان به ورزش های زمستانی است.

پیست کاکان که در سال ۱۳۷۳ با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر به منظور استفاده افراد مبتدی و ۲ دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافته ظرفیتی برای گرمابخشیدن به گردشگری در روزهای سرد و برفی کهگیلویه و بویراحمد است.

این پیست که به طول ۶۰۰ متر در جاده ارتباطی یاسوج - اقلید در منطقه سردسیری کاکان شهرستان بویراحمد قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است در پی چند سامانه بارشی فصل زمستان یکپارچه پوشیده از دانه های سفید رنگ برف شده آماده پذیرش از گردشگران است.

قله دنا یا رشته‌کوه دنا؛ بلندترین و بزرگ‌ترین چین‌خوردگی رشته‌کوه بزرگ زاگرس محسوب می‌شود و دارای خط الراسی به طول تقریبی ۹۰ کیلومتر است.

رشته‌کوه دنا، در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌ است و دارای ۵۲ قله بالای چهارهزار متر است که بیشترین مجموعه قله‌های بالاتر از این میزان در ایران به این رشته‌کوه تعلق دارد.

کهگیلویه و بویراحمد که دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری است سالیانه پذیرای سه میلیون نفر گردشگر است.

این استان که دارای ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی و صدها جاذبه تاریخی و مردم شناسی است با ۷۲۶هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع: ایرنا

598530