سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی ایران (اصفهان) خبر داد.
تصویر سرقت نافرجام از موزه هنرهای تزئینی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا محققیان امروز ۲۳ دی‌ماه با اعلام این خبر گفت: از ۲ ماه گذشته با توجه به انجام مرمت‌های اساسی در موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان، این موزه به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کرد و اکثر اشیاء آن در مخزن امن موزه نگهداری می‌شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نصب داربست‌های متعدد در دیواره های موزه و همچنین انجام عملیات‌های مرمتی متعدد در موزه هنرهای معاصر که در کنار این موزه قرار دارد، طبق گزارش‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، سحرگاه امروز یک نفر سارق با صعود از داربست‌ها قصد ورود به موزه هنرهای تزئینی ایران را داشت که پاسداران یگان حفاظت موزه پس از آگاهی از موضوع با سارق درگیر شدند و خوشبختانه سارق نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کند.

او افزود: در طی این درگیری یکی از پاسداران حفاظت موزه زخمی شد و سارق نتوانست به مخزن اصلی موزه دسترسی پیدا کند، لذا در هنگام فرار با شکستن شیشه های تالار جنوبی موزه اقدام به سرقت چند قطعه از تزئینات هنرهای سنتی متعلق به دوران معاصر که واجد ارزش هنری بود کرد.

محققیان تاکید کرد: هم اکنون با توجه به شواهد موجود، سارق در حال حاضر در پیگرد قانونی قرار دارد.

منبع: جماران

586131