گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

تا نوامبر ۲۰۲۳، شهروندان غیر اتحادیه اروپا، از جمله آمریکایی‌ها، استرالیایی‌ها، بریتانیایی‌ها و سایر مسافران خارج از منطقه شینگن، برای ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید هزینه ۷ یورویی پرداخت کنند. افراد زیر ۱۸ سال یا بالای ۷۰ سال مجبور به پرداخت این هزینه نخواهند بود.
بیست و دومین تکه از پایتخت مکان‌های تاریخی و تفریحی متعددی را در خود جای داده است. به همین خاطر این منطقه را قطب گردشگری تهران می‌نامند. این را گفتیم که خبر بدهیم دیپلمات‌های کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین به همراه خانواده‌هایشان در برنامه تور گردشگری با این نقاط و فضاها آشنا می‌شوند.
اگرچه صنعت گردشگری جهان تا پیش از شیوع کرونا وابسته به گردشگران چینی بوده و نبود توریست‌های چینی پس از همه‌گیری کرونا ضربه سهمگینی بر این بخش وارد آورد، اما بازگشایی سفر‌ها و بازگشت مسافران چینی پس از۳ سال نگرانی‌های جدیدی را برای جهان ایجاد کرده است و این دوگانگی سیاست‌های چین، در شرایط کنونی می‌تواند بازار گردشگری را مجددا با چالش جدیدی مواجه کند.
معاون گردشگری با بیان اینکه امسال نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، گفت: سفرها به‌ گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.
این آسانسور به عنوان دروازه برخی از جاذبه‌های اصلی پارک از جمله مسیر گلدن ویپ، کوهستان تیانزی و مناظر ستون جنوبی بهشت که بعدا به افتخار کوه‌های شناور جیمز کامرون کارگردان "آواتار" به "کوه هللویا" تغییر نام داد عمل می‌کند.
موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه رایگان شدند.

تجربه جهانی کشور‌های موفق در حوزه جذب توریست خارجی نشان داده است، تا زمانی که گردشگری داخلی یک منطقه یا یک شهر یا یک کشور، پا نگیرد، محال است آن مجموعه، در رونق سفر خارجی موفق بوده باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اظهارنظری گفت: برای مقابله با ایران‌هراسی نیز پیشنهاداتی در قالب بودجه ۱۴۰۲ ارائه شده است که منتظر نهایی شدن لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه هستیم.

جمعه نهم دی‌ماه برنامه تلویزیونی «تهرانگرد» به معرفی جاذبه‌های تاریخی، صنعتی و طبیعی شهرستان ری می‌پردازد.

فرماندار اردستان گفت: برای نوروز امسال باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که اردستان از یک شهرستان بین‌راهی به مقصد گردشگری مسافران تبدیل شود.
شهر بلداجی معروف به پایتخت گز ایران از جمله شهرهای پر آوازه کشور که در استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
کشتی بزرگ تفریحی – مسافرتی کارینا به منظور بهبود توان ناوگان گردشگری توسط شرکت پیشگامان عروس دریای کیش در محل بندرگاه جزیره رونمایی و افتتاح می شود.