با حضور نمایندگان صنوف و کنشگران گردشگری کشور برگزار شد؛

نخستین نشست هم اندیشی برای حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی

نشست تعامل مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با نمایندگان صنوف گردشگری به منظور اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای حضور هدفمند نمایندگان در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری برگزار شد.
تصویر نخستین نشست هم اندیشی برای حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، نشست تعامل مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با نمایندگان صنوف گردشگری به منظور اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای حضور هدفمند نمایندگان در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری برگزار شد.

این نشست با حضور لیلا میرحسنی معاون دفتر و نسرین میثاقیان رئیس گروه بازاریابی گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مصطفی شفیعی شکیب رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، عبدالحمید رحمتی عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، مصطفی سروی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری، علی غم خوار دبیر جامعه تورگردانان ایران، محسن صفرزاده مدیر ارتباطات و توسعه همکاری‌های بین المللی و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به میزبانی محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.

محمد حسین صوفی هدف از حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی را کسب تجارب بین المللی و به روزرسانی روش‌های کسب و کار بر اساس مدل‌های جهانی و تبلیغات مؤثر برای ترغیب و دعوت از گردشگران برای سفر به کشورمان عنوان کرد و گفت: لازم است تشویق و ترغیب مناسبی از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان متولیان این حوزه برای حضور فعالان صنعت گردشگری کشور در نمایشگاه‌های بین المللی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است دولت و مجلس دست حمایت خود را از پشت بخش خصوصی برندارند تا شاهد حضور پر رنگ تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی، خطوط و شرکت‌های هوایی، هتل‌ها، مناطق آزاد و سایر فعالان عرصه گردشگری در این رویدادها با هدف معرفی شایسته ایران در جوامع بین المللی باشیم.

محسن صفرزاده هم در این نشست گزارشی از اقدامات مدیریت ارتباطات و توسعه همکاری‌های بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در زمینه برگزاری پاویون کشورمان در نمایشگاه‌های خارج از کشور طی سال ١۴٠٢ و نیز دوره‌های گذشته ارائه و برنامه‌ها و تدابیر کانون برای حضور شکوهمند ایران در نمایشگاه‌های سال جاری را تشریح کرد.

لیلا میرحسینی معاون دفتر بازاریابی گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه نکاتی را در خصوص اولویت‌های تعیین شده در معاونت گردشگری برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و roadshow ها بیان کرد.

در بخش دیگری از نشست هم اندیشی و تعامل برای حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارج از کشور، سایر اعضای حاضر، به ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌های خود برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی پرداختند.

نمایشگاه‌های CITIE چین- گوانگجو، ITB INDIA هند- بمبئی، Oman Health عمان- مسقط، EMITT ترکیه-استانبول، FITUR اسپانیا-مادرید، ITB Berlin آلمان-برلین، MITT روسیه – مسکو، MATTA FAIR مالزی- کوالالامپور و ATM Dubai امارات – دبی، رویدادهای نمایشگاهی منتخب ایران برای برگزاری پاویون و نمایش ظرفیت‌های بی شمار گردشگری کشورمان در سطح جهانی در سال ۱۴۰۳ و دو ماهه نخست سال آینده هستند.

بر اساس نکات ذکر شده در این نشست، اولویت برگزاری پاویون ایران با نمایشگاه‌های منتخب است و در صورت فراهم نبودن شرایط حضور در نمایشگاه‌های مذکور، رویدادهای دیگر جایگزین خواهد شد.

منبع: مهر

717640