گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مقامات شهر ونیز در ایتالیا مدعی شدند به منبع رنگ سبز در کانال اصلی این مقصد مهم گردشگری پی برده‌اند.
بر اساس آمار Numbeo در سال ۲۰۲۳ که شاخص هزینه زندگی ۸۴ کشور جهان را بررسی می‌کند، کشور سوئیس، گران‌ترین کشور جهان با شاخص هزینه زندگی ۱۱۴.۲ است. ایران اما با شاخص ۳۵.۲ در رتبه ۶۲ قرار می‌گیرد. کشورهایی چون پاکستان، هند و مصر از ارزان‌ترین کشورهای جهان هستند و به ترتیب شاخص هزینه‌های زندگی ۲۲، ۲۱ و ۱۸ دارند.
به دلیل یک پدیده نجومی و عمود شدن کامل خورشید در مکه، سایه خانه خدا در عربستان ناپدید شد.
روستای بیشه از زیباترین روستاهای لرستان و جاهای دیدنی اطراف دورود می باشد که اکثر ایرانی ها اینجا را با نام آبشار بیشه از زیباترین آبشارهای طبیعی ایران می شناسند.

سفر به شیراز آن‌ هم در اردیبهشت، یکی از برنامه‌های امسالم بود که باید عملی می‌شد. طوری که اگر یک سال دیگر می‌گذشت و من تیک سفر به شیراز را نمی‌زدم حتماً افسردگی شدیدی دامنم را می‌گرفت.
همدان دیار الوند تا بوده به بابای شوریده و بی‌مانند خود افتخار کرده و به دوبیتی‌هایش بالیده است‌. شخصیت نام آشنای این شاعر در کنار آرامگاهش یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری همدان است و سالانه مشتاقان زیادی را به دیدار او می‌کشاند.
نزدیک به ۱۱۰۰ سال پیش، اعراب، مسحور گل صورتی‌رنگ و عطری ایرانی شدند و آن را با خود به اروپا بردند و حالا جهانی مست بوی ناب‌ترین عطر طبیعی ایران است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این قول را به مردم کهگیلویه داد که با همت سرمایه‌گذار خصوصی، بافت تاریخی دهدشت، در سفر بعدی‌ام به این شهرستان، باید جزو زیباترین کاروانسراهای کشور باشد و هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.
به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی؛

۱۰ موزه استان کرمان دیجیتالی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی گفت: طرح دیجیتال‌سازی ۱۰ موزه این استان در این هفته اجرا می‌شود.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر شمار گردشگران ورودی به این کشور را در سال جاری میلادی پیش‌بینی کرد.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.