گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به تبلیغ تور مصر به قیمت حدودی چهار هزار دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان) در بازار ایران، تبلیغات سفر به مصر از ایران را "کاذب" اعلام کرد و اجرای این تورها را پیش از تعیین سازوکار و توافق رسمی بین دولت ایران و مصر، غیرممکن و تعهدناپذیر خواند.
همزمان با عید فطر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی شنبه ۲ اردیبهشت و در ایام عید سعید فطر، باز و پذیرای گردشگران است.
بازگشت شهروندان عربستانی به ایران پس از هفت سال ممنوعیت و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، قطعیت پیدا کرده است. رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز از اراده عربستان برای برقراری پرواز مستقیم به ایران و ازسرگیری و تسهیل سفرها به‌زودی خبر داده است.
تله کابین توچال ۷.۵ کیلومتر از قله توچال تا چهارمین زمین اسکی مرتفع روی زمین که در آن بین ۶ تا ۸ ماه پوشیده از برف است. زمان رسیدن به قله حدود نیم ساعت طول می‌کشد و چند توقف در راه دارد. تله کابین در مسیر رسیدن به بالا دو بار توقف می‌کند و می‌توانید بلیط‌های یک طرفه یا رفت و برگشت به هر ایستگاهی که می‌خواهید بخرید.
نرخنامه دستمزد راهنمایان گردشگری از سوی هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
از موضع گیری جامعه بوم گردی تا اما و اگرهای سفر به مصر

میراث فرهنگی و گردشگری در هفته ای که گذشت

خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از جمله کشف مبهم سنگ نگاره ساسانی در فرودگاه لندن، پایان سفرهای نوروز ۱۴۰۲، اعلام آمار سفر و بازدید موزه ها در هفته ای که گذشت.
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی از ۳۶۹۴ مورد بازدید از واحدهای اقامتی و ۳۳۷ اخطار، ۱۲۷ مورد شکایت و ۵۵ مورد پلمب در ایام نوروز خبر داد.
به دنبال برخوردهای نامناسب در مرزهای گرجستان با برخی مسافران ایرانی که گاه به اخراج، برگشت دادن و حتی دستگیری شماری از آن‌ها در مبادی ورودی این کشور منجر شده است، شرایط ورود گردشگران ایرانی به گرجستان یادآوری شد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با تاکید بر برخورد قانونی با هر گونه تخلف در تورهای گردشگری گفت: اتفاقی که اخیرا از هنجارشکنی برخی گردشگران در حوالی دریاچه سد دز و شهیون دزفول درفضای مجازی و برخی رسانه ها منعکس شده، گروهی از مسافران شخصی بودند و هیچ ارتباطی با تورهای گردشگری ندارند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌ها و تداوم گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.