گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.
به مناسبت روز معلم اعلام شد؛

بازدید رایگان موزه‌ها برای معلمان و اساتید

معاون میراث‌ فرهنگی اعلام کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و کاخ‌ موزه‌های کل کشور، رایگان بازدید کنند.

آمارهای رسمی جدید نشان می‌دهد درآمد گردشگری ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از یک سوم افزایش یافته است و این صنعت حیاتی در اقتصاد ترکیه با وجود زلزله‌های ویرانگر ماه فوریه در جنوب شرق این کشور روند قوی سال گذشته را حفظ کرده است.
مقامات ناظر بر روند بازسازی کلیسای تاریخی «نوتردام» ‌ اعلام کردند که مناره جدید این بنا تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی درباره طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، با اشاره به پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: موضوع ما افزایش تعطیلات پایان هفته است تا سفر مدیریت زمانی و مکانی شود، فرقی نمی‌کند این تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باشد.
جشنواره لاله‌های آسارا به دلیل موضوع حجاب و عفاف با دستور دادستان کرج تعطیل شد.
نماینده فیروزآباد‌، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی استاندار و دیگر مقام‌ها و مسئولان استان فارس، 8 اردبیهشت‌ ماه به عنوان روز میمند در فهرست شهرهای گردشگری کشور نام گذاری شده‌ است.
سرعین، زیبای بی‌همتای استان اردبیل است که در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و به چشمه های آبگرم و طبیعت چشم‌نوازش شهرت دارد، در این مطلب به معرفی مناطق دیدنی این شهر زیبا پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد "اردبیل ۲۰۲۳" از فردا به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان اردبیل آغاز می‌شود و این آغاز یک سال تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگردی این استان و کشورمان ایران است.

در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در شهر خجند تاجیکستان در سال ۱۳۹۸، اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد که مهمترین اتفاق و رویداد برای استان اردبیل در حوزه گردشگری محسوب می شود.
باداب سورت از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ساری است، از این رو با ما همراه باشید تا درباره بهترین زمان بازدید از باداب سورت بیشتر بدانیم.

رالی‌تور گردشگری «پیک‌های پیام آور نوروز» با پیمایش یک ماهه در مسیر جاده ابریشم و عبور از کشورهای ایران، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان در مجموعه برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

اگر چه جزیره قشم سایت‌های گردشگری متعددی دارد، اما بسیاری از تفریحات جانبی این جزیره آبی در چند سال اخیر به دلیل کرونا و کم شدن مسافران تعطیل شده اند.

براساس بخشنامه اداره کل موزه‌ها اعلام شد؛

ممنوعیت حضور افراد بدون حجاب در موزه‌ها

اداره کل موزه های کشور در بخشنامه ای به ادارات کل میراث فرهنگی استانها اعلام کرد: حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها ممنوع است.