شهروندان همدان با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آب همدان در حد استاندارد است، گفت: آزمایشگاه شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی کیفیت و استاندارد را آب تأیید کرده است، بنابراین مردم با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.
تصویر شهروندان همدان با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: هیچ دو منبع آبی در هیچ جای جهان مشابه نیست به طوریکه منبع آب شهر بهار با منبع آبی شهر تویسرکان از نظر شیمیایی و فیزیکی متفاوت است.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که آبی که به مشترکان استان می‌رسد از نظر استانداردهای آب آشامیدنی مورد تأیید است.

نیکداد با تأکید بر اینکه آب شرب همدان تمام استانداردهای لازم را دارد، تصریح کرد: آب شرب شهر همدان در حد استاندارد قرار دارد اما به علت اینکه منبع تأمین آب تغییر کرده، ذائقه مردم به طعم این آب عادت نکرده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آزمایشگاه شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی کیفیت و استاندارد آب را تأیید کرده است بنابراین مردم با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.

به‌گزارش ایسنا، بسیاری از شهروندان همدانی از طعم و بوی آب شرب شهر و حتی اخیراً از گل‌آلودن بودن آن نارضایتی دارند و بارها اعلام کردند که کیفیت آب مناسب نیست.

یکی از شهروندان همدانی با بیان اینکه بیشتر از ۱۰ روز است که کیفیت آب آشامیدنی همدان ناسالم شده، افزود: صبح میزان سختی آب را گرفتیم ۹۳۰ بود و عصر ۸۷۰ شد.

این شهروند همدانی با اشاره به تأمین آب از تالوار، یادآور شد: آب بوی لجن و نامطبوعی دارد به گونه‌ای که حتی نمی‌توان با این آب ظرف‌ها را شست.

وی افزود: کمتر از سه ماه است فیلتر دستگاه تصفیه آب منزل را عوض کرده‌ایم و الان مجبوریم با این گرانی، فیلترها را مجدداً تعویض کنیم. واقعاً چاره کار چیست؟

منبع: ایسنا

547955