رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

حضور 300 دانشجوی استان مرکزی در طرح «حا.میم»

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی از حضور 300 دانشجو استان در دوره توانمندسازی دانشجویان در مشهد مقدس خبر داد.
تصویر حضور 300 دانشجوی استان مرکزی در طرح «حا.میم»

به گزارش پرسون از مرکزی، حجت‌ا‌لاسلام مهدی ایمانی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان اظهار کرد: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان مرکزی تحت عنوان طرح«حا.میم» حلقه‌های میانی از ۱۲ تا۱۹ شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای اهداف مدنظر بصورت حلقه‌های جمعی در دانشگاه‌های کشور در حال انجام است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی افزود: در حال حاضر در برهه بسیار مهمی از تاریخ ایران و تاریخ تحولات جهانی قرار گرفته‌ایم و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در راستای تفهیم پیچشِ مهم تاریخی است.

ایمانی‌مقدم با بیان اینکه گذشته کشور ایران پر از فراز و نشیب بوده، عنوان کرد: ایران در گذشته مستعمره استعمارگران بوده و دوره ظلم و ستم شاهنشاهی را پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس؛ علیرغم همه تهدید‌ها، فشارها و تحریم‌ها؛ خوشبختانه کشور به مقطعی رسیده که به ثبات و استقلال سیاسی و فرهنگی دست یافته است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه گذشته حالِ ما را می‌سازد، وضعیت امروز خلاصه‌ای از گذشته است و آینده محصول عملکرد امروز ما است، اظهار داشت: بیانیه گام دوم نیز با همین محتوای ورود به گذشته برای بیان عظمت راه انقلاب و عظمتِ راه طی شده با هدف توجه به چشم انداز آینده و نقش جوانان بعنوان کسانی که باید برای تحقق این آینده روشن تصمیم گیری کنند، مطرح شده است.

ایمانی مقدم تصریح کرد: در این راستا مقام معظم رهبری نسبت به نقش آفرینی جوانان برای ترسیم آینده‌ای روشن بسیار تأکید دارند.

وی گفت: در درجه اول جوانان ذهن فعال و خطرپذیری دارند همچنین دارای زبان گویا هستند و این قدرت را دارند که بتوانند در مسیر حرکت تحول ایجاد کنند لذا حلقه میانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد بعنوان واسطه برای تحقق این اهداف به شمار می‌رود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی
با اشاره به طرح حا.میم ادامه داد:طرح حلقه میانی با همین رویکرد بصورت ملی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ترسیم شده است.

ایمانی‌مقدم با بیان اینکه با طرح مذکر رونق خوبی به فضای فرهنگی دانشگاه داده می‌شود، بیان کرد:در فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از کارمندانِ دانشگاه مهم‌تر هستند که با انگیزه‌های اعتقادی و جوانی می‌توانند تحولات خوبی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی کار باید توسط دانشجویان صورت گیرد، خاطر نشان کرد: دوره تابستانه این طرح با هدف تقویت بخش دانشجویانِ با انگیزه فرهنگی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه همچنین ایجاد روحیه نشاط و امید در دانشگاه، نیروسازی برای جریان‌های انقلابی و نهاد نمایندگی در فضای دانشگاه و شبکه سازی فرهنگی طراحی و ترسیم شده است.

وی اظهار داشت: در طرح حا.میم استان مرکزی از میان صدها دانشجو، ۳۰۰ دانشجوی فعال فرهنگی از دانشگاه‌های مختلف استان با انجام مصاحبه دعوت شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی برای این طرح، افزود:در این راستا طرحی بعنوان دوره آموزشی طرح اندیشه تمدن‌ساز و همرزمان حسین(ع) و خط امام برگزار و این دوره با دروس معارف دانشگاه معادل سازی خواهد شد.

ایمانی‌مقدم بیان داشت:پس از اجرای این طرح بنا براین است از ظرفیت‌های این دانشجویان در طول سال تحصیلی برای نقش آفرینی در فضای فرهنگی دانشگاه استفاده شود.

وی برگزاری کارگاه‌های مهارتی، نشریات، شبکه سازی اجتماعی و فرهنگی، مدیریت زمان، تفکر نقادانه، نقد فیلم و مراسم شبی با شهدا همزمان با اجرای این طرح را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این طرح بصورت کشوری در بازه زمانی تیرماه تا پایان شهریور ماه برگزار می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات این طرح با مساعدت رؤسای دانشگاه‌ها صورت گرفته،گفت: در طرح استان مرکزی که در شهر مشهد برگزار می‌شود؛ ۱۳۰ دانشجوی پسر و ۱۸۰ دانشجوی دختر حضور دارند.

ایمانی‌مقدم گفت: برای برگزاری این طرح از اساتید آموزشی بهترین اساتید معارف استان هستند بصورت گزینشی و اساتید محتوایی هم از میان بهترین مدرسین کشوری دعوت بعمل آمده است

413236