شبکه پایش کیفیت هوای استان مرکزی بروزرسانی شد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان مرکزی ازکالیبراسیون دوره ای و در مدار قرار گرفتن کلیه آنالایزرهای ایستگاههای سنجش آلودگی هوای استان به همراه به روز رسانی نام ایستگاه بر اساس موقعیت مکانی خبر داد.

تصویر شبکه پایش کیفیت هوای استان مرکزی بروزرسانی شد

به گزارش پرسون از مرکزی ، علیرضا محرابیان رئیس مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: با توجه به پیگیری های بعمل از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اختصاص ۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی ،کالیبراسیون دوره ای و به روز رسانی ایستگاههای سنجش آلودگی هوا انجام گرفته است.

وی با اشاره باینکه کلیه سنجنده ها میزان آلاینده های هوا در نقاط مختلف استان در مدار قرار گرفته اند تصریح کرد: جهت سهولت استفاده و اطلاع همه هم استانی های عزیز نام هر ایستگاه با موقعیت دقیق مکانی آن ایستگاه مطابق گردیده تا اطلاع رسانی به صورت دقیق تر و شفاف تر صورت پذیرد.

محرابیان بیان داشت: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، مهمترین تجهیزات برای اطلاع از وضعیت کیفیت هوا و نیز ارزیابی راهکارهای کاهش آلودگی هوا در دراز مدت هستند و اطمینان از صحت و دقت اندازه گیری این تجهیزات از اهمیت به سزایی برخوردار است. لذا برای اطمینان از صحت و دقت کارکرد دستگاه های سنجش آلودگی، کالیبراسیون این تجهیزات از اقدامات ضروری در راهبری و نگهداری آنها است.

وی در ادامه گفت: سه نمایشگر آلودگی هوا مستقر در میدان سرداران، میدان حافظیه و میدان شریعتی اراک به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی از مدار خارج شدند و در آینده نزدیک بهینه سازی می شوند.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای استان افزود : عموم شهروندان برای اطلاع از وضعیت لحظه ای و روزانه کیفیت هوا میتوانند به سایت https://aqms.doe.ir یا اپلیکیشن سامانه پایش هوای کشور مراجعه کنند.

گفتنی است اراک از ابتدای سال جاری ۷۶ روز ناسالم داشته که بیشترین روزهای آلوده در ماههای خرداد و تیر با آلایندگی ذرات معلق ناشی از گرد و غبار منطقه ای و فرا منطقه ای بوده است.

414027