رییس اتاق تعاون استان مرکزی گفت:

محقق شدن سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور یک اولویت است

رییس اتاق تعاون استان مرکزی گفت: تلاش برای محقق شدن سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور یک اولویت مهم است.
تصویر محقق شدن سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور یک اولویت است

به گزارش پرسون از مرکزی، حسین خسروبیگی روز دوشنبه به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بویژه ماده ۹ فصل سوم آن، تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان سال ۹۳ بوده که این مهم صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: بنابر آمارهای متعدد اعلامی نهادهای مسئول، سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور بین پنج تا ۹ درصد است، در صورتی‌که توانمندی بالقوه‌ای که در بخش تعاون کشور وجود دارد و نمونه بارز آن در استان مرکزی هم است، نیاز به اجرای قوانین داشته و بالفعل نمودن توانمندی بخش تعاون و استفاده بهینه از پتانسیل موجود در این بخش راهگشای موانع پیش رو است.

رییس اتاق تعاون استان مرکزی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم نظام اقتصادی کشور بر اساس اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی بخش تعاون است که با پویایی این بخش از اقتصادی کشور می‌توان بخش زیاد و قابل توجهی از مسائل اقتصادی مبتلا به کشور را حل کرد و در ایجاد اشتغال پایدار اقشار مختلف جامعه گام های بلندی برداشت.

خسروبیگی اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالای اتاق تعاون در ارایه تمام خدمات مورد نیاز، از جمله قبیل صدور کارت بازرگانی و صدور گواهی مبداء برای فعالیت اقتصادی استان و در حوزه صادرات و واردات و صدور ضمانت نامه برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش تعاون است.

وی گفت: این اتاق در راستای نظارت بر مجامع و انتخابات در چارچوب قانون به لحاظ حفظ حقوق تمام اعضای تعاونی و اتحادیه‌ها، از نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط، حضور فعال در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، صدور گواهی فعالیت و بسیاری خدمات دیگر آمادگی دارد.

رییس اتاق تعاون استان مرکزی افزود: ۲۵۰ هزار نفر از ساکنین استان مرکزی عضو تعاونی‌های این استان هستند و اهمیت بخش تعاون فازغ از مسایل اقتصادی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه است و می‌طلبد تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به این بخش توجه ویژه برای دست یابی به اهداف مقدس نظام اسلامی داشته باشند.

413469

مطالب مرتبط