عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه مرکزی اراک ماهیت ملی دارد

فاطمه عزیزآبادی فراهانی عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه مرکزی اراک ماهیت ملی دارد و توان تبدیل شدن به کانون هم افزایی کشور را در آینده دارد .

تصویر کتابخانه مرکزی اراک ماهیت ملی دارد

به گزارش پرسون از مرکزی ، فاطمه عزیزآبادی فراهانی ،عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بازدید از محل ساخت کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران گفت : کتابخانه مرکزی اراک به سبب داشتن بخش‌های متنوع و کاربردی ، می‌تواند به کانون هم افزایی سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور در اراک تبدیل شود.
وی اظهارکرد: کتابخانه مرکزی درحال ساخت استان مرکزی می‌تواندبرای علاقمندان این حوزه به پایگاه علمی، فرهنگی واجتماعی کشور تبدیل شود.


معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری مرکزی نیزگفت: کتابخانه مرکزی استان در اراک بعداز بهره‌برداری می‌تواند به کانون تولید و محتوا تبدیل شود که همه فعالان این حوزه را در کشور پوشش دهد.
بهنام نظری افزود: یک چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی هستند و شایسته است کتابخانه مرکزی به عنوان طرح ملی فرهنگی در این استان به سنگر فرهنگی تبدیل شود تا همه علاقمندان و دلسوزان فرهنگی بتوانند از این ظرفیت در اعتلای فرهنگ مطالعه استفاده کنند.
وی ابراز کرد: باید از ظرفیت کتابخانه مرکزی برای کمک به توسعه حوزه دانش بنیان نیز استفاده کرد.


نظری اظهار داشت: از ویژگی‌های دولت سیزدهم این مهم است که طرح ها در زمان تعیین شده بهره برداری شوند زیرا دولت همه توان را بکار گرفته تا در تحقق وعده خود صادق باشد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم گفت: در کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت ۴۵ خدمت تعریف شده که به علاقمندان مراجعه کننده ارایه خواهد شد.
سکینه خاتون مهدیان پور افزود: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر اراک از سال ۹۳ در هفت طبقه با زیربنای بیش از ۱۸ هزار مترمربع و پیش‌بینی بخش‌هایی همانند مرجع، پژوهش، سالن اجتماعات، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان، فعالیت‌های جنبی و سالن آمفی تئاتر، آغاز شده است.


وی بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک در سفر رییس جمهوری در نظر گرفته شده که ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از منابع اعتباری سفر رییس جمهوری و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع استانی تامین می‌شود.

413009