پیش بینی هواشناسی مازندران سه شنبه 23 اسفند 1401

گزارش هواشناسی مازندران سه شنبه 23 اسفند 1401 حاکی از افزایش دماست.
تصویر پیش بینی هواشناسی مازندران سه شنبه 23 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان طی امروز و فردا را صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی دما اعلام و پیش‌بینی کرد که دمای هوا بویژه در روز دوشنبه تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش یابد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با استقرار سامانه پایدار جوی طی امروز و فردا، دمای هوا نیز در مناطق مختلف روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر خواهد بود بگونه ای که میانگین دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در مناطق غربی استان بین ۲۰ تا ۲۳، مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۴ تا ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، بیشترین میزان افزایش دما در روز دوشنبه را در گلوگاه با ۲۹ و سپس در نکا و میاندرود با ۲۸ و در ساری مرکز مازندران نیز با ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شاهد خواهیم بود و در مناطق غربی نیز بیشترین میزان افزایش دما با ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نور اتفاق خواهد افتاد. دمای هوا در روز دوشنبه در شهرهای نوشهر، تنکابن به ۲۳ و در چالوس و عباس آباد نیز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود بگونه ای که دمای هوا در روز دوشنبه در کیاسر به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این بیشترین میزان خواهد بود و پس از آن بیشترین میزان افزایش دما را در کلاردشت شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه نیز فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بارندگی و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای مازندران

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه ناپایدار جدید، هوای مازندران از روز سه‌شنبه ابری و بارانی و با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود که این وضعیت تا روز چهارشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

مطابق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی، بیشترین میزان کاهش دما در روز چهارشنبه در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۹ تا ۱۲ و در مناطق غربی نیز بین پنج تا هشت درجه خواهد بود.

مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز در طی این مدت شاهد کاهش ۲ تا هشت درجه ای دما خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز در روز چهارشنبه مربوط به کیاسر است. دمای هوای این منطقه از ۲۷ درجه سانتی‌گراد در روز دوشنبه، با هشت درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در بلده شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه نیز از ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با ۶ درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۲۵ و رینه لاریجان با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش دما، در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم و در روز دوشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات در اواخر روز و شب با وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری، همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و و وزش باد نسبتا شدید موقتی و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و از شامگاه چهارشنبه در ارتفاعات غربی بتدریج ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است.

منبع:ایرنا

467367