لرستان

‍ ‍ رئیس هیئت کشتی شهرستان ازنا:

کشتی گیران در لرستان غریب هستند

رئیس هیئت کشتی اداره ورزش و امور جوانان شهرستان ازنا گفت: در لرستان کشتی گیران را نادیده می گیرند و گاهی حقوق آن ها را نمی دهند. خیلی از قهرمانان کشتی لرستان برای امرار معاش مسافر کشی می کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

زنان ایرانی همیشه در تاریخ تاثیر گذار بودند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: زنان را نادیده نگیریم چرا که چرخ خانواده را زنان می چرخانند. در فرهنگ و تاریخ کهن و اصیل ایرانی زن همیشه جزئی از هرم کانون نظام اجتماعی و خانواده بوده و هست.
مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

پایان طرح مرمت آسیاب ساسانی لرستان

آسیاب ساسانی شهر خرم آباد بعد از یک دوره مرمت کاری آماده بازدید علاقه مندان است. این آسیاب که مدتها به فراموشی سپرده شده بود با اعتراض فعالان گردشگری و کارشناسان تاریخی استان نسبت به بی توجهی به این بنای تاریخی با ارزش مرمت شد.
رئیس مخابرات ازنا گفت: ارتباط بین شرکت های خصوصی تولید تجهیزات، وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان باعث بوجود آمدن زنجیره فعال اینترنت بین روستاها و شهرهای استان شد. لرستان موفق ترین استان غرب کشور در این مبحث است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در حال انجام عملیات اجرایی گازرسانی در منطقه شول آباد هستیم که تاکنون پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۵ درصد داشته است.
معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان:

با جان مردم برای سود جیب تان معامله نکنید

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: افراد و ارگانهایی هستند که می خواهند لرستان و جامعه را به روز های بحرانی و قرمز برسانند. معامله بر سر جان مردم در برابر سود فروش روغن و بازار بورس فرقی با تروریسم ندارد

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان:

صف های خرید روغن بلای جان مردم لرستان

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: در روزهای اخیر شاهد صف بندی مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت روغن را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد.صف های خرید روغن بلای جان مردم است. نباید روزهای قرمز را فراموش کنیم.

یادداشت/طلاق پدیده ای شوم که در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی شخص مسئولی یا دستگاهی به آمار راهکاری برای جلوگیری از آن توجه ندارد. راه روهای دادگاه خانواده، شعبه های شورای حل اختلاف و دفاتر ثبت طلاق راوی زوج هایی است که به دلایل مختلفی که در ادامه بیان خواهم کرد  در تلاش برای جدا شدن از یکدیگر هستند. 
رئیس فدراسیون کشتی در نشست هم اندیشی هیات های کشتی استان لرستان مطرح کرد: نبود همکاری بین مسئولین استانی و هیئت کشتی استان مشکلات بسیاری برای ورزشکاران این رشته بوجود آورده است. کمبود بودجه، کند پیش رفتن پروژه های خانه کشتی در شهرستانهای استان و کارشکنی از سوی استانداری از عوامل مشکل ساز کشتی در لرستان است.

رئیس فدراسیون کشتی در لرستان گفت: کشتی گیران خوب لرستانی همیشه جزئی از تیم ملی بوده و هستند نباید آنها را نادیده گرفت. استاندار لرستان هیچ همکاری با جامع ورزشی ندارد. در لرستان پتانسیل فراوانی برای پیشبرد این ورزش وجود دارد اما مسئولین استانی حمایت نمی کنند.
فرمانداری شهرستان سلسله گفت: پرونده انتقال آب جنوب و شمال لرستان به دیگر استانها غیرقابل تامل است نباید دست روی دست گذاشت. لرستان را نادیده نگیرید آب این دیار حق مردم زحمت کش آن است. چرا آب لرستان را غیرکارشناسی و بی خبر به استانی دیگر انتقال می دهند. 

سرپرست سازمان صنعت و معدن لرستان گفت: صادرات کارخانجات نساجی بروجرد اقتصاد لرستان را رونق بخشیده است. محصولات پارچه ای این مجموعه از مرغوب ترین تولیدات کشور است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
مهدی بیرانوند روژمان

قتل ویردار درخت ۴۵۰ ساله لرستانی

درختان کم یاب شاه بلوط از تیغ تبر سوداگران ذغال در امان نماندند و پیکر آنان زخم برداشت تا به مرور زمان خشک و سوزانده شوند
اجرای طرح مردمی احیای جنگل های بلوط زاگرس در شهرهای خرم آباد، پلدختر و کوهدشت توسط مردم محلی و نیروهای محیط زیست و جنگلبانی در دامنه کوه های مخمل و کوه های حاشیه جاده بین پلدختر و کوهدشت انجام شد. در این طرح بذر بلوط و شاه بلوط محلی زاگرس کاشته و علامت گذاری شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

کمبود نیروی نظارتی یکی از دلایل گرانی در بازار است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: گرانی محصولات غذایی در بازار ناشی از ضعف نظارت، دلالی، هجوم مردم در دوران گرانی برای خرید است. کنترل بازار با کمبود نیرویی که داریم امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی لرستان گفت: مدیریت دقیق مردم و اجرای اصولی محدودیت های ویژه کرونا اثرگذارترین دلیل این موفقیت است. شهرهای لرستان روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته اند. امیدواریم مردم روزهای قرمز را فراموش نکنند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا:

کرونا فرهنگ و هنر را به فراموشی سپرده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا گفت: با شیوع گسترده کرونا در لرستان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها به فراموشی سپرده شدند. فعالیت ها کم رنگ شدند و برنامه ای خاصی برای بازگشت به رونق قبل از شیوع کرونا در مرکز استان پیش بینی نشد.