نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

لرستان به استان پروژه های نیمه تمام تبدیل شده است

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان به استان پروژه های نیمه تمام و طرح های خیالی روی کاغذ تبدیل شده است. وزارت نیرو، کار، ورزش و بهداشت توجهی به لرستان و مردم این استان ندارند.

تصویر لرستان به استان پروژه های نیمه تمام تبدیل شده است

لرستان ـ مهرداد ویس کرمی؛ نماینده خرم آباد و چگنی و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پرسون لرستان با اشاره به بی توجهی مسئولین کشوری به لرستان گفت: کم توجهی و عدم رسیدگی به مطالبات مردم لرستان این استان را در تمام عرصه ها با ضعف دائم روبرو کرده است. بخش های عمران، اشتغال، بهداشت، ورزش و صنعت لرستان نسبت به دیگر استانها بسیار ضعیت تر است.

وی گفت: لرستان به استان پروژه های نیمه تمام و طرح های خیالی روی کاغذ تبدیل شده است. وزارت نیرو، کار، ورزش و بهداشت توجهی به لرستان و مردم این استان ندارند. ما از مسئولین کشوری انتظار داریم.

ویس کرمی در ادامه بیان کرد: لرستان نیاز فوری به کمک های مالی جهت پیشبرد و تکمیل پروژه های عمرانی و صنعتی خود دارد. کمک های ملی نباشد اقتصاد لرستان با بی سابقه ترین رکود اقتصادی مواجه می شود.

وی اظهار کرد: لرستان با داشتن سرمایه های معدنی، صنعتی، طبیعی و آبی یکی از فقیر ترین استان های کشور است. این تبعیض که در حق مردم لرستان می شود باعث بالا رفتن آمار بیکاری، ورشکستگی، بذهکاری، اعتیاد، طلاق، مهاجرت کاری و خودکشی بین جوانان این استان شده است.

ویس کرمی با اشاره به حضور بخش خصوصی در صنعت و اقتصاد لرستان افزود: طی ده سال گذشته بخش خصوصی همیار اقتاد و صنعت کم جان لرستان بوده است. کمک بخش خصوصی به احیای بخش های کوچکی از صنعت لرستان از رسیدگی وزارت نیرو و کار بیشتر بوده است.

وی در ادامه با توجه به کمک های بنیاد مستضعفان گفت :جای تقدیر و تشکر دارد از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی که در زمینه‌ی کمک‌های مومنانه، کمک کردن در سیل، کمک کردن به مردم لرستان ورود می‌کنند؛ حداقل دو بار هم بنده بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه را به مقدار محدود از این دوستان دریافت کرده و بین افرادی که مستحق بودند توزیع کردم؛ البته حجم آن زیاد نبوده، ولی از این جهت جای تقدیر و تشکر دارد.

ویس کرمی ضمن تشکر از این عزیزان بابت کمک‌های مومنانه و تلاش برای رفع محرومیت در نقاط خیلی محروم استان که اقدام بحق و شایسته‌ای است، باز هم بر همان مطلبی که در نطق گفته شد، تأکید کرد: لرستان چشم انتظار سرمایه‌گذاری کلان نهادهای انقلابی مثل بنیاد مستضعفان است و نباید صرفا به کمک‌های مومنانه یا طرح‌های محرومیت‌زدایی اکتفا شود.

نماینده خرم آبادو چگنی در مجلس بیان کرد:در استان لرستان شیلات سپیدشت و لاستیک‌سازی خرم آباد را داریم، امکان راه اندازی طرح‌های کشاورزی عظیمی در استان وجود دارد، شهرک‌های صنعتی داریم که نیمی از آن‌ها با کمتر از نیمی از ظرفیت کار می‌کنند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان می توانند به بسیاری از این موارد ورود کنند و سرمایه‌گذاری کلان در صنعت و کشاورزی استان لرستان داشته باشند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234417