لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افتتاح پنج ایستگاه پمپاژ آب روستایی و‌ دو مرکز آموزشی در پلدختر خبر داد و گفت: همچنین دو طرح ویژه بازرسی با موضوع حفر چاه های غیر مجاز در بروجرد و خرم آباد انجام خواهد شد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی لرستان با اشاره به اینکه بیشترین آمار بی کاری و مهاجرت کاری متعلق به استان است، اظهار داشت: اقتصاد لرستان نیاز به بسته های حمایتی از صندوق توسعه ملی دارد. اگر به اقتصاد لرستان رسیدگی نشود طی دو سال آینده شرایط بدتر و اقتصاد استان کوچک تر می شود.
امام جمعه ازنا گفت: مدیران و مسئولان باید بصورت شبانه روزی کار کنند، خدمت به ملت بالاترین عبادت است. در ایام الله فجر مسئولان باید دو برابر روز های عادی کار کنند و در خدمت مردم باشند.
فرماندار الیگودرز گفت: در این ایام مبارک چند پروژه عمرانی شهری افتتاح و دو واحد تولیدی تاسیس خواهد شد. تاسیس ده مرکز نهضت سواد آموزی در روستاهای الیگودرز و اعزام پنجاه دبیر و معلم برای آموزش در نقاط دور دست شهرستان را در نظر خواهیم داشت.

فرماندار سلسله، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، هلال احمر و جمعی از اعضای شورای اداری با خانواده شهدا والامقام عزت الله یوسفوند و محمد ولی رضایی دیدار و از آنان تجلیل کردند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

افتتاح طرح های کلان کشاورزی در ایام مبارک فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷۹ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در استان به بهره برداری می رسد.
نان در گرو کارت ملی؛

رواج پدیده "نان قرضی" در لرستان

یادداشت/ نان قسطی پدیده ای جدید در حاشیه شهرهای کم درآمد این روزها انتقاد ها را به اوضاع بد معیشتی مردم بالا برده است.

روز پنج شنبه (16 بهمن ماه) نشست شهردار و اعضای شورای شهر بروجرد با شهردار و عوامل عمرانی حوزه شهری اشترینان به منظور برسی طرح گسترش دو شهر بروجرد و اشترینان و اتصال هر دو شهر به یکدیگر در شهرداری اشترینان برگزار شد.
نشست شهردار و اعضای شورای شهر بروجرد با شهردار و عوامل عمرانی حوزه شهری اشترینان به منظور برسی طرح گسترش دو شهر بروجرد و اشترینان و اتصال هر دو شهر به یکدیگر در شهرداری اشترینان برگزار شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید از ابتدای دهه فجر

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در این ایام مبارک طرح های نظارتی ویژه ای بر بازار خواهیم داشت. طرح ویژه نظارت بر بازار نوروزی هم از این ایام آغاز خواهد شد و به استقبال بازار شب عید خواهیم رفت.
مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله فجر چند طرح آموزشی کلان در سطح استان بصورت رایگان برای افراد بومی خواهیم داشت. اجرای طرح آموزش اتباع خارجی را نیز اجرایی خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: در ایام دهه فجر طرح هایی برای افتتاح و اجرا داریم که عمده آنها در روز بیست و دوم بهمن ماه افتتاح می شود که تعداد آنها ده طرح عمرانی و شهری است. خدمات شهری را بصورت ویژه در این ایام دوبرابر افزایش داده ایم.

تجدید بیعت با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری با حضور مسئولان و فرماندهان لشکری و کشوری در بیت امام جمعه شهرستان بروجرد برگزار شد. در این نشست فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه بروجرد، جانشین فرماندهی پادگان مهندسی ارتش، اعضای شورای شهر حضور داشتند، که هر کدام برنامه های شاخص خود را در راستای شعار « جهش تولید » تشریح و برنامه های ایام الله فجر را برسی کردند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان:

کمبود بودجه زخمی بر جاده های لرستان است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: کمبود بودجه مشکلات بسیاری برای این نهاد ایجاد کرده است. لرستان را همیشه نادیده می گیرند. تبعیض ها در تقسیم بودجه سالانه کاملا مشهود است. جاده ها نیاز به بازسازی دارند اما بودجه ای نیست که این مهم حاصل شود.