مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

طرح ویژه حفاظت از جنگلهای بلوط لرستان اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طرح ویژه حفاظت از  درختان بلوط لرستان در محدوده جنگلی سه شهر بلوط خیز استان در قالب تیم های پنج نفره اجرایی شد. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق چوب و ذغال بلوط از لرستان به  استانهای همجوار است.
تصویر طرح ویژه حفاظت از جنگلهای بلوط لرستان اجرایی شد

لرستان ـ شیرزاد نجفی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در گفتگو با خبرنگار پرسون از تشکیل تیم حفاظتی ویژه برای جلوگیری از قاچاق درختان بلوط لرستان داد و گفت: تیم حفاظتی ویژه نگه داری از جنگل های بلوط لرستان و جلو گیری از قاچاق چوب این جنگلها تشکیل و فعالت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: سرانه قاچاق چوب و ذغال بلوط از لرستان طی ده سال گذشته افزایش چهل درصدی داشت که این موضوع باعث ازبین رفتن نیمی از بافت جنگلی مناطق کوهستانی خرم آباد، پلدختر و کوهدشت شده است.

نجفی در ادامه بیان کرد: طرح ویژه حفاظت از درختان بلوط لرستان در محدوده جنگلی سه شهر بلوط خیز استان در قالب تیم های پنج نفره اجرایی شد. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق چوب و ذغال بلوط از لرستان به استانهای همجوار است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده تخریب ویژه مراتع بلوط خیز اظهار کرد: برای امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تخریب مراتع و جنگل‌ها را در استان داشته‌ایم.

نجفی عنوان کرد: این پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف شخم اراضی مرتعی، قطع درختان، تهیه زغال از چوب درختان بلوط و… بوده است که متخلفان در این رابطه به محاکم قضائی معرفی شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر روند تخریب جنگل‌ها و مراتع در برخی از شهرستان‌های استان زیاد است.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234484

مطالب مرتبط