لرستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: تبعیض ها از استان بسیار است و نظارتی هم بر این موضوع نیست. اما با این حال اتفاقات هنری خوبی را در بروجرد رقم زده ایم. که مهم ترین آنها اکران  جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در سینما فلسطین شهرستان بروجرد است.

استاندار لرستان در گفت وگو با پرسون:

برخی از پروژه های عمرانی لرستان بازخورد ندارند

استاندار لرستان گفت: نیمی از پروژه های لرستان با بی فکری و بی برنامگی گلنک خورده اند و فکری برای بازدهی و درآمد آنها نشده است. پروژه های عمرانی پر خرج باری بر دوش استانداری شده اند. مدیران قبلی نهاد راه و شهرسازی و استانداری را با چالش بزرگی روبرو کرده اند.

همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور مراسمی با حضور فرمانده سپاه ناحیه الشتر، امام جمعه شهرستان، فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و دیگر مسئولین تمامی ادارات برگزار گردید.
همچنین مراسم رژه موتوری و ماشینی سپاه و دیگر ادارات در سطح خیابان‌های الشتر نیز انجام گردید.
مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان
مدیر کل کانون کارگران لرستان گفت: اداره تامین اجتماعی استان حق کارگران را ضایع می کند و زحمات این قشر زحمت کش را نادیده می گیرد. برنامه ای برای حمایت از کارگران در لرستان وجود ندارد.

در اولین روز از برنامه های دهه مبارک فجر، فرماندار سلسله به همراه رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای اداری شهرستان با امام جمعه الشتر دیدار کردند.در این نشست فرماندار الشتر گفت: ایام الله فجر چراغ راه انقلاب است و نباید با وجود شیوع کرونا آن را نادیده بگیریم. برنامه هایی برای این دهه تدارک دیده ایم و چند پروژه عمرانی نیز افتتاح خواهند شد. در ادامه رئیس دادگستری الشتر با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: طرحی جهت آزادی زندانیان غیر عمد و مالی با همیاری خیرین و سرمایه گذاران شهرستان در نظر گرفته شده است که در این ایام مبارک اجرا خواهد شد.
مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان گفت: برای جبران خسارات باشگاه داران استان با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم چراکه تسهیلات ناچیز دولت نمی تواند این حجم از خسارات مالی را جبران کند.

مهدی بیرانوند روژمان

لرستان به استقبال دهه فجر می رود

جلسه هماهنگی روابط عمومی استانداری و صدا و سیمای لرستان برای ایام الله فجر برگزار شد. در این جلسه رئیس صدا و سیمای لرستان برنامه های خود را برای دیگر اعضا تشریح نمود که با موافقت روابط عمومی و بازرسی استانداری روبرو شد. طی این نشست فاطمه ایرانی معاونت روابط عمومی استانداری گفت: امسال با وجود شیوع ویروس همه گیر کرونا ریتم برگزاری مراسمات ایام الله فجر متفاوت خواهد بود. مسابقات و برنامه های مجازی را برگزار می کنیم. تجمع بزرگی نخواهیم داشت. وی افزود: با همکاری واحد صدا و سیمای استان برنامه های جذابی را برای این ایام پیش بینی کرده ایم.
نشست شورای گفتگوی دولت و اتاق بازرگانی لرستان با بخش خصوصی جهت بررسی بی برنامگی بازار روغن و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع استان لرستان برگزاری شد.در این نشست که با حضور استاندار، مدیر کل اداره بازرگانی، رئیس اداره اصناف و سرمایه گذاران بخش خصوصی استان برگزار شد در خصوص موضوعاتی چون ساماندهی بازار معشیتی، مدیریت سیستم توزیع روغن و مشارکت بخش خصوصی در صنایع پوشاک و خودرو سازی بروجرد، سیمان درود، راه آهن درود و ازنا، باغات انار کوهدشت و پلدختر و ایجاد بندر خشک اقتصادی استان گفتگو و تصمیماتی اتخاذ شد.
مدیرکل اداره بازرگانی لرستان در گفت وگو با پرسون:

کمبود روغن نداریم، ضعف مدیریتی و احتکار عمده فروشان روغن را نایاب کرده است

مدیر کل اداره بازرگانی لرستان گفت: عمده فروشان و انبار داران احتکار می کنند. مدیران نظارتی اصناف نیز صلاحیت رصد بازار را ندارند. در لرستان کمبود روغن نداریم. هجوم مردم به فروشگاه ها برای خرید روغن باعث بهم خوردن بازار این کالا و افزایش قیمت شده است.

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای لرستان می توانند همیار اقتصاد استان باشند

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از روستا ها غافل شد. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ازنا به ریاست بهمنی فرماندار و با حضور دکتر گودرزی نماینده مردم شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی عملیاتی و هیئت همراه شرکت نفت لرستان وسایر اعضا صبح امروز در فرمانداری شهرستان ازنا برگزار گردید‌.

با حضور حشمت بهمنی فرماندار شهرستان ازنا، خانم برنا معاون مدیر کل محیط زیست، اعضای ستاد معاینه فنی، شورای شهر، برخی روسای ادارات و اصحاب رسانه مرکز هیدرو استاتیک(تست مخازن سی ان جی) شهرستان ازنا افتتاح شد.
رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: سیستم بساز و بفر‌وشی درایران تیشه به ریشه کیفیت ساخت و قیمت های بازار ملک زده است. بساز و بفروش ها بازار املاک را دچار نوسان کرده اند. باید در برنامه خرید و فروش  مسکن و سیستم اجاره نشینی بازنگری شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ازنا:

کتب درسی دیگر رنگی از شهدا ندارند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ازنا گفت: محتوای کتب درسی جدید بسیار ضعیف است. شهدا در کتابهای جدید درسی کم رنگ شدند. آموزشی که دور از تفکرات و آرمانهای ملی و مذهبی باشد آموزش نیست تنها تبلیغ است و بس.

رئیس مجموعه معماری و ماکت سازی مهراز:

معماری امروز ایران درگیر بحران هویت است

رئیس مجموعه معماری و ماکت سازی مهراز گفت: امروزه با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی در صنعت ساختمان ، فضاهای زندگی شهری و روستایی ما چندان سنخیتی با فرهنگ ها و اقلیم هایی که در آن ساکن هستیم، ندارند.
مهدی بیرانوند روژمان

الشتر به پیشواز دهه فجر می رود

نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه، مهدوی کیا فرماندار سلسله، سرهنگ یوسفوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، سرهنگ عیسایی فرمانده انتظامی سلسله، مهندس یوسف‌وند شهردار الشتر، بخشداران و سایر اعضای عضو در دفتر امام جمعه برگزار شد.