برپایی نماز جمعه فردا در تمام شهرهای گیلان

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: نماز جمعه فردا 18 تیرماه در تمام شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.
تصویر برپایی نماز جمعه فردا در تمام شهرهای گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله عادلی روز پنجشنبه اظهار داشت: در ادامه همکاری با ستاد مبارزه با ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه وزیر کشور نماز جمعه فردا در شهرهای قرمز از جمله در گیلان در فضای باز با پذیرش ۷۰ نفر و در شهرهای نارنجی در فضای باز با پذیرش ۱۰۰ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در شهرهای زرد گیلان نیز با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: نماز جمعه فردا در رشت به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری نماز جمعه بیان داشت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در مصلی های نماز جمعه رعایت شود.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های رشت و آستارا در وضعیت قرمز کرونایی، رودبار، ماسال، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، فومن و صومعه سرا در وضعیت نارنجی قرار دارند. هم اکنون رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق آخرین آمار رسمی هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که نسبت به پنجشنبه هفته گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه باید پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا

322306