فرماندار رشت خبر داد؛

کاهش 45 درصدی بودجه اداره عمومی/ معیار توزیع اعتبار 1400 میزان توانایی دستگاه‌ها در جذب اعتبار سال گذشته است

فرماندار رشت با بیان اینکه میزان بودجه اداره عمومی امسال 45 درصد از میزان مبلغ اعتبار سال گذشته است، گفت: یکی از معیارهای توزیع اعتبار در سال 1400 میزان اعتبار جذب شده توسط هر دستگاه از ادارات کل است که معادل 70 درصد اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته می‌باشد.
تصویر کاهش 45 درصدی بودجه اداره عمومی/ معیار توزیع اعتبار 1400 میزان توانایی دستگاه‌ها در جذب اعتبار سال گذشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام؛ سالگرد شهادت زائرین مکه مکرمه در سال 66 و شهادت امام محمد باقر(ع) ضمن تشکر از همه دستگاه‌ها از اقداماتشان در شرایط خشکسالی بی سابقه سی سال اخیر و حل مشکلات بخش کشاورزی گفت: اعتباراتی که در شهرستان رشت وجود دارد بطور یقین نمی‌تواند مشکلات همه دستگاه‌ها را حل کند، بنابراین ضروری است از ظرفیت اعتبارات ملی برای حل مشکلات شهرستان بهره ببریم.

وی افزود: شهرستان رشت به‌جهت اینکه در مرکز استان واقع شده است ارائه گستره‌ای از خدمات به مردم سایر شهرستان‌ها را، علاوه بر مردم رشت برعهده دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات به همه استان، در شهرستان رشت اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته است، گفت: بیمارستان 250 تختخوابی و 400 تختخوابی با حضور مسئولین قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست اقدام است که امکان تحقق بودجه‌ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان در داخل کمیته برنامه‌ریزی مقدور نبود.

وی با اشاره به افتتاح سالن بین‌المللی ورزش‌های باستانی رشت گفت: افتتاح این پروژه تنها طی 11 ماه و با تأمین اعتبار ملی توسط پیگیری‌های دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه میسر شد که جا دارد از ایشان بخاطر اقداماتشان در توسعه استانی تقدیر و تشکر کنم.

فتح اللهی افزود: پروژ‌ه‌های بزرگی از این دست همچون احداث کتابخانه مرکزی در دست افتتاح و ترمیم مساجد تاریخی صفی و سید ابراهیم رشت، با تأمین اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسیدند که با زحمت استاندار و توان بالای چانه‌زنی نمایندگان شهرستان ممکن شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بودجه برای هر دستگاهی بر مبنای شاخص‌ها و جایگاه دستگاه مربوطه در شهرستان و در کشور صورت می‌پذیرد گفت: هدف ما این است که اداره و تشکیلاتی را که رشد قابل قبولی نداشته، تقویت کرده و بتوانیم عقب‌ ماندگی‌های آن دستگاه را جبران کنیم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه جذب اعتبار مدیران کل از وظایف مدیریتی است، گفت: یکی از معیارهای توزیع اعتبار در سال 1400، میزان اعتبار جذب شده توسط هر دستگاه از ادارات کل است که معادل 70 درصد اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته می‌باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها در طول اجرای پروژه‌ها از مدیران مربوطه خواست که نسبت به اجرای هرچه سریعتر پروژه ها اقدام کرده و اولویت را برای اجرای پروژه‌هایی در نظر بگیرند که بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را در آن حوزه رفع می‌نمایند.

فرماندار رشت گفت: متاسفانه میزان بودجه اداره عمومی امسال 45 درصد از میزان مبلغ اعتبار سال گذشته است که حتی اگر این میزان 100 درصد هم بود قادر به بهره‌برداری از تمام پروژه‌ها نبودیم.

وی افزود: میزان اعتبار بودجه اداره عمومی امسال هزارو 400 میلیار تومان درنظر گرفته شده که حتی برای 14 دستگاه کفایت نمی‌کند و لذا از رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین استاندار و نمایندگان خواسته شد مبلغی اضافه بر این میزان برای اتمام پروژه ها در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت در شهریورماه گفت: بعضی از دستگاه‌ها در تخصیص اعتبار برای پروژ‌ه‌ها بدون هماهنگی با فرمانداری تغییراتی صورت می‌دهند که هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست لذا برای اینگونه تغییرات باید هماهنگی‌های لازم با فرمانداری صورت پذیرد و مدیران، پیگیری تخصیص اعتبار از ادارات کل را هم سرعت بخشیده تا در سریع‌ترین زمان شاهد افتتاح پروژه‌ها باشیم.

در این جلسه همچنین جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و خمام با تأکید بر بهره بردن از منابع کشوری به‌منظور اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی شهرستان گفت: با بهره‌برداری کامل از پروژه‌های بیمارستان‌های رازی، پورسینا و لاکانی‌ علاوه‌ بر حل مشکلات شهرستان در این حوزه‌ها، مشکلات سایر استان نیز رفع خواهد شد.

احمدرضا احمدی نماینده مردم سنگر با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها و راه‌های روستایی و آسفالت نبودن بسیاری از راه‌های داخل روستاها با تأکید بر مکفی نبودن اعتبارات شهرستانی خواستار توزیع عادلانه این اعتبارات شد.

324691