مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان:

سهم زنان از پست‌های مدیریتی 22 درصد است

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان گفت: ۲۲ درصد پست‌های مدیریتی استان سهم زنان است و این در حالی است که عدد مدنظر و ایده‌آل دولت سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی دولتی بود.
تصویر سهم زنان از پست‌های مدیریتی 22 درصد است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، زهرا یعقوب‌نژاد ا تاکید بر لزوم انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی، گفت: اگر این فرصت‌های برابر احراز پست‌های مدیریتی را در اختیار بانوان قرار دهیم، شاهد ارائه خدمات بهینه در عرصه‌های مدیریتی خواهیم بود. البته زنان و مردان همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس و سال‌های بعد از جنگ همچنان باید دوشادوش هم کار کنند.

وی ادامه داد: در گیلان تعداد مدیر ارشد استانی یک نفر است. ۱۰ مدیرکل زن در استان وجود دارد. همچنین در سطح بخشداری، ۷ مدیر بخشدار در گیلان وجود دارد. در فرمانداریهای استان ۴ فرماندار خانم، ۵ مدیر پایه و میانی زن وجود دارد.

یعقوب‌نژاد افزود: در استانداری گیلان هم کلا ۱۳ مدیر زن در سطح عالی، پایه و میانی وجود دارند. در سطح ادارت کل هم ۴۲۸ مدیر زن در سطح پایه وجود دارد و ۸۲ مدیر زن هم در سطح میانی استانداری گیلان وجود دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان ادامه داد: در گیلان ۱۶۰ دهیار زن وجود دارد. علاوه بر این دو شهردار در دو ناحیه مرکز استان زن هستند. به جز این تعداد ۲۴۳ نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا در کل گیلان، زن هستند.

منبع:همشهری آنلاین

322718