رییس اتاق اصناف گیلان؛

کاهش شدید تراکنش‌های بانکی درپی تعطیلی‌های اصناف/ سهم بازار در گسترش شیوع کرونا تنها 8 درصد است

رییس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه بازاریان پایان ماه حقوق دریافت نمی‌کنند و تعطیلی‌ها موجب می‌شود که از نظر اقتصادی با مشکلات جدی مواجه شوند، گفت: وزارت بهداشت، سهم اصناف در گسترش کرونا را فقط هشت درصد می‌داند اما این سهم ناچیز موجب شده است که هر جا بخواهند کرونا را کنترل کنند به اصناف فشار زیادی بیاورند.
تصویر کاهش شدید تراکنش‌های بانکی درپی تعطیلی‌های اصناف/ سهم بازار در گسترش شیوع کرونا تنها 8 درصد است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد شکریه در خصوص وضعیت اصناف و میزان پلمب های صورت گرفته به دلیل تخلفات صنفی در استان اظهار کرد: اطلاع دقیقی از میزان‌ پلمب های واحدهای صنفی ندارم، اما می‌دانم که حال اصناف خوب نیست و تعطیلی‌ها به شدت تراکنش‌های بانکی را پایین آورده است.

وی افزود: به گفته وزارت بهداشت، اصناف در گسترش کرونا فقط هشت درصد تاثیر گذارند و این سهم ناچیز موجب شده است که هر جا بخواهند کرونا را کنترل کنند به اصناف فشار زیادی بیاورند.

رییس اتاق اصناف گیلان ادامه داد: بازاریان پایان ماه حقوق دریافت نمی کنند و تعطیلی‌ها موجب می‌شود که از نظر اقتصادی با مشکلات جدی مواجه شوند.

شکریه خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی علاوه بر اجاره‌خانه و اجاره مغازه باید حقوق کارگر را پرداخت کنند و حواسشان به برگشت نخوردن چک‌های بانکی باشد و تعطیلی ها نه تنها درد کرونا را درمان نمی‌کند بلکه اصناف را دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

وی اضافه کرد: صاحبان واحدهای صنفی نمی خواهند با پلمب شدن واحدشان آبروشان جلوی کسبه و مردم برود و باید در شان این اقشار رفتار کرد.

شکریه با اشاره به اینکه ضعیف شدن اقتصاد اصناف موجب شده که قدرت خرید بسیار پایین بیاید، یادآور شد: برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای است که فروشگاه هایی مجبور به تعطیلی هستند که شاید روزی دو الی سه مشتری داشته باشند، این در حالیست که ادارات بدون وقفه در طول هفته باز هستند و پر واضح است که کمتر شدن حضور کارمندان مانع مراجعات مردمی نمی‌شود و باید در این موارد تدابیری خاص اندیشیده شود و فقط به بسته شدن واحدهای صنفی برای مدیریت کرونا بسنده نکرد.

رییس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه استان ما ۱۱۵ هزار وحد صنفی دارد که بیشترین آنها در شهرستان رشت قرار دارند، گفت: اصناف هیچ وقت باری برای دولت نداشتند و سهم زیادی در اشتغالزایی دارند و انتظار می رود در جهت حمایت از بازاریان در این برهه که همواره پشتیبان دولت و مردم بودند، گامهای اساسی برداشته شود.

منبع: ایسنا

323928

مطالب مرتبط