استاندار کردستان:

برگزاری اردوهای کشوری برای کردستان فرصت است

استاندار کردستان گفت: برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی کشوری به میزبانی سنندج یک فرصت خوب برای شناساندن ظرفیتها و شاخصه های هویت بومی و محلی این استان به دانش آموزان ایران است.

تصویر برگزاری اردوهای کشوری برای کردستان فرصت است

به گزارش سایت خبری پرسون، اسماعیل زارعی کوشا امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش، خاطره دوران دانش آموزی در اردوهای ورزشی و مسابقات جشنواره ای و المپیادهای علمی را در ذهن ماندگار دانست و به مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان تاکید کرد که از این فرصتهای طلایی با مطالعه، تدوین و تبیین راهبردی و برنامه های پژوهش محور اقدام کنند.

وی دانش آموزان کشور که در مسابقات ژیمناستیک و جشنواره ورزشی در کردستان حضور دارند را به عنوان سفیران فرهنگی توصیف و به مدیران توصیه کرد که در این مدت افزون بر اصل برگزاری مسابقات، دانش آموزان استان های کشور را با استعدادها و فرهنگ و هنر کُردها آشنا کنند تا با خاطره خوب از این استان بروند.

استاندار کردستان بر برنامه های پژوهش محور برای نهادینه کردن گفتمان عفاف و حجاب در استان تاکید کرد و افزود: تجربه نشان داده است که رفتار و نگرش سلبی به تنهایی چندان کارآمد نبوده و باید همسو با آن رویکرد ایجابی هم داشته باشیم.

وی تولید محتوای برنامه های راهبردی در شورای آموزش و پرورش را مهم خواند و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای تفرقه افکنی و دوقطبی سازی در جامعه تلاش می کنند و موضوع حجاب هم بهانه ای برای اعمال اندیشه پلید افتراق است که ما باید در نظام آموزشی هوشمندانه در مقابل این رویکرد دشمن برنامه ریزی کنیم.

استاندار کردستان افراط و تفریط های سلیقه ای بدون مطالعه علمی در مقوله تبیین فلسفه عفاف و حجاب در مدارس را زیان بار دانست و گفت: رعایت عفاف و حجاب در کشور اسلامی،صدفی برای صیانت از مروارید وجود است گ.

کردستان میزبان مسابقات ژیمناستیک دختر و پسر ابتدایی و جشنواره ورزشی دختر و پسر و پدر و پسر در تابستان امسال است که استاندار کردستان این رویداد را بهترین فرصت برای آشنایی دانش آموزان کشور با شناسنامه و هویت فرهنگی و هنری استان قلمداد کرد.

منبع: ایسنا

504424

مطالب مرتبط