مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:

انجام کاوش محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: دومین فصل کاوش باستان‌شناسی محوطه چالی در شهرستان سقز توسط هیات کارشناسی به سرپرستی ذبیح‌اله بختیاری و کارشناس باستان‌شناسی این شهرستان با مجوز رسمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است.
تصویر انجام کاوش محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور مهرزاد امروز (۱٦شهریور) در بازدید از محوطه چالی سقز که با همراهی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: این محوطه در حاشیه بافت شهری سقز با کاربری صرفا تدفینی در بر گیرنده آثار و شواهد گورستانی مربوط به عصر مفرغ (هزاره چهار، قبل از میلاد) است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از این کاوش را تکمیل اطلاعات علمی از فصل اول کاوش و شرایط زیستی مردمان آن دوره و همچنین تعیین تکلیف اراضی تعاونی مسکن عنوان کرد و افزود: کاوش باستان‌شناسی در محوطه چالی به لحاظ روشن کردن زوایای تاریک زندگی بشر در عصر مفرغ بسیار حایز اهمیت است.

وی بیان کرد: در این فصل از کاوش موضوعاتی از جمله شیوه تدفین، عقاید و باورها، هنر و صنعت ساکنان منطقه در عصر مفرغ مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مهرزاد یادآور شد: پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات مناسب و ادامه روند اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی شهرستان انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

509602