اهدا بسته های حمایتی دانشگاه کردستان به پذیرفته‌شدگان برتر آزمون سراسری

دانشگاه کردستان به منظور تشویق و حمایت از پذیرفته‌شدگان برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، بسته‌های تشویقی حمایتی در نظر گرفته است.
تصویر اهدا بسته های حمایتی دانشگاه کردستان به پذیرفته‌شدگان برتر آزمون سراسری

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس دانشگاه کردستان روز یکشنبه در این رابطه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این بسته‌ها در قالب ۲ کمک هزینه تحصیلی ماهیانه و اعطای تسهیلات خوابگاهی رایگان به داوطلبان تخصیص می‌یابد.

حامد قادرزاده ادامه داد: این بسته‌های تشویقی در سال اول تحصیلی بر اساس رتبه کل کشوری کنکور(بدون اعمال سهمیه ) به دانشجو اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: تداوم اعطای بسته های تشویقی در سال‌های بعد، مشروط به قرار گرفتن دانشجو در بین ۱۰ درصد دانشجویان برتر کلاس و عدم مشروطی خواهد بود.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: یکی از بسته‌های تشویقی ماهانه ۱۵ میلیون ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه و بسته دیگر، ماهانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

منبع: ایرنا

507603