کردستان

شهاب ادواری، فعال اجتماعی و رسانه ای مطرح کرد:

«تورم» و «کرونا» زمینه ساز افول مطبوعات و رسانه های کشور

شهاب ادواری، فعال اجتماعی و رسانه ای گفت: افزایش سرسام آور هزینه های چاپ و نشر از یک طرف و در مقابل، کاهش محسوس درآمدهای رسانه ها و نیز بیماری کرونا باهم ، هم نوا شده اند که مطبوعات را به سمت افول ببرند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد:

اجری 1500 برنامه ویژه هفته بسیج استان کردستان

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: 1500 برنامه ویژه هفته بسیج در استان کردستان در دست اجرا داریم که بیشتر این برنامه در فضای مجازی برگزار می گردد.
استاندار کردستان گفت: گرچه مشکلات اقتصادی زیاد است اما در این شرایط کنونی جان همشهریانمان ارزشمندتر از مسائل مالی بوده و باید همه با هم برای اجرای محدودیت‌ها و خارج شدن از وضعیت قرمز، همه دست به دست هم دهیم تا به نارنجی برگردیم.
طی مراسمی با حضور مدیران استانی؛

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کردستان منصوب شد

در حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «یعقوب گویلی» به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان منصوب گردید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: اهمیت مرز باشماق برای همه ما مبرهن و مشخص است، لذا هرگونه توسعه این پایانه مرزی می تواند ثمرات اقتصادی بسیار هم برای کردستان و هم برای کشور داشته باشد.
مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان مطرح کرد:

فرقه «شیرازی ها» و تلاش برای نهادینه ساختن اسلام آمریکایی و انگلیسی

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: فرقه «شیرازی ها» برای نهادینه ساختن اسلام آمریکایی و انگلیسی در بین مسلمین در حال تلاش هستند.

در یکی از روستاهای سروآباد کردستان؛

شلیک اشتباهی پلیس؛ جان مرد روستایی را گرفت

تیراندازی پلیس به سوی یک خودروی متواری، که به ایست پلیس توجه نکرد، به یکی از اهالی «هورامان» در شهرستان سروآباد که پیاده در حال گذر از آن مسیر بود، برخورد و باعث کشته شدن او شد.

استاندار کردستان گفت: شاهد اختلاف شهرداری و محیط زیست مریوان بر سر اداره تالاب زریوار هستیم بنابراین باید به این مسئولان و مدیران این شهرستان بگوییم که تالاب زریبار ملک شخصی هیچ کسی نبوده و نیست.

یک فعال اجتماعی در گفتگو با پرسون خبر داد:

محکومیت قضایی؛ معلول ضمانت های بانکی فرهنگیان بازنشسته

یک فعال اجتماعی گفت: چندین نفر از فرهنگیان بازنشسته در استان های کردستان و کرمانشاه به خاطر ضمانت های بانکی و عدم پرداخت اقساط وام از جانب وام گیرندگان دچار محکومیت قضایی و‌ توقیف اموال و حتی حبس شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

شناسایی 353 مورد جدید ابتلا به کرونا در کردستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فوت 5 بیمار کرونایی در طول 24 ساعت گذشته در سطح این استان گفت: 353 مورد جدید بیمار کرونایی در سطح استان کردستان شناسایی گردید.