استاندار کردستان تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی و نوسازی خانقاه «شیخ عثمان» در شهرستان سروآباد

استاندار کردستان گفت: ساماندهی و نوسازی خانقاه شیخ عثمان و محوطه آن امری لازم و ضروری است لذا هیاتی از طرف اهالی و دولت برای شناسایی و رفع مشکلات این منطقه باید تشکیل شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در سفر به «سروآباد» در خانقاه «شیخ عثمان سراج الدینی» این شهرستان حضور یافت.

استاندار کردستان در این دیدار گفت: سلسله نقشبندیه همواره در تربیت جوانان و گسترش علم و معرفت و تدین تلاش کرده اند.

مدیر ارشد استان کردستان اظهار داشت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این خانقاه نشان از همت و علاقه آنان برای فراگیری علم و معرفت دارد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ساماندهی و نوسازی خانقاه شیخ عثمان و محوطه آن امری لازم و ضروری است لذا هیاتی از طرف اهالی و دولت برای شناسایی و رفع مشکلات این منطقه باید تشکیل شود و اعتبار مورد نیاز نیز در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مرحوم «شیخ عثمان» در دوران اقامتشان در منطقه تلاش های زیادی برای بهبود کشاورزی و ایجاد باغات انجام دادند و اکنون نیز از سازمان جهاد کشاورزی می خواهم در خصوص گسترش باغات و توسعه کشاورزی در این دیار بررسی های لازم را انجام دهد.

وی همچنین از اعلام آمادگی دولت برای ایجاد مدرسه عالی نقشبندیه در این منطقه خبر داد و افزود: مردم این منطقه بارها درخواست بازگشت پیکر مرحوم «شیخ عثمان سراج الدینی» را داشته اند و از سوی دیگر آن مرحوم در زمان حیاتشان اظهار تمایل کرده اند که پیکرشان در «محمودآباد» به خاک سپرده شود، لذا باید مقدمات این کار را مهیا سازیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

221326