رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خبر داد:

ضرورت ایجاد گرمخانه جدید برای اسکان معتادان سنندج

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و نیز جلوگیری از حضور افراد کارتن خواب و معتاد در سطح شهر، بایسته است که مرکز جدیدی برای اسکان این افراد در سنندج اندیشیده شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، غریب سجادی؛ رییس شورای اسلامی سنندج صبح امروز در بازدید از گرمخانه شهرداری این شهر اظهار داشت: حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی بویژه در فصل سرد سال بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اینکه تردد معتادان و کارتن خواب ها برای هر شهروندی ناخوشایند است، افزود: باید بتوانیم که این افراد مهجور و معتاد را در مکان مناسبی ساماندهی کنیم تا چهره شهر مخدوش نشود.

سجادی تاکید کرد: با این وجود مشکلی که ما با آن روبرو هستیم بحث ویروس کروناست، زیرا ایجاد یک مکان برای اسکان این افراد می تواند خود زمینه ساز شیوع بیشتر کرونا گردد.

این عضو شورای شهر سنندج ادامه داد: از سوی دیگر شرایط به گونه ای شده است که برای اسکان معتادان و کارتن خواب های نیاز فوری به ایجاد یک مرکز اسکان دیگر در شهر سنندج داریم.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: همچنین از خیرین و شهروندان درخواست داریم که در زمینه اداره و مدیریت این گرمخانه همانند تهیه لباس گرم و... ما را یاری کنند.

در ادامه این دیدار صلاح الدین وکیلی، مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اظهار داشت: از اولین روزهای آبان ماه سالجاری کار اسکان و سامان دهی افراد کارتن خواب و معتاد در شهر سنندج کلید خورده است.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: براساس آمار موجود هر شب 50 نفر از افراد کارتن خواب و معتاد در گرمخانه شهرداری سنندج در چهار راه انقلاب اسکان داده می شوند.

وکیلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از افراد کارتن خواب به دلیل جمع آوری ضایعات و زباله حاضر به حضور در گرمخانه نیستند و مشکلات فراوانی برای اکیپ جمع آوری این شهرداری به وجود آورده‌اند.

آیین مهر ـ استان کردستان

221258