کردستان

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به سرما و یخبندان حاکم بر استان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا در هزارکانیان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید و سردترین نقطه استان شد.
بارش برف در کردستان اگر چه خوشحالی وصف‌ناپذیری در دل مردم و کشاورزان ایجاد کرده اما به علت ضعف زیرساختی، شهروندان را در تردد در کوچه و خیابان‌های شهر کلافه کرده و رفت و آمد عابرین پیاده و خودروها در سطح شهر و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان به کندی انجام می‌گیرد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان:

برگزاری سومین پویش مردمی کودکان سایبری

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: سومین پویش مردمی کودکان سایبری از بیست و چهارم دی‌ماه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های استفاده صحیح و ایمن از فضای مجازی آغاز می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد :

بازداشت مدیرکل اداره استاندارد کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان، از دستگیری و تعقیب قضایی مدیرکل اداره استاندارد استان، به اتهام ارتکاب جرایم ارتشاء و اختلاس خبر داد.
معاون امور مجلس و استان های دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: تأثیرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بر کشورهای منطقه بر کسی پوشیده نیست و این مهم موجب نگرانی دشمنان ماست.
مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خرید و ذخیره سازی مرغ مازاد بر مصرف موجود در مرغداری ها توسط اتحادیه مرغداران گوشتی و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی، در جلسه تنظیم بازار گوشت استان مصوب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

حمایت جدی از هنرمندان کردستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر حمایت از هنرمندان و فعالیت‌های هنری گفت: یکی از مهمترین شاخصه های این استان تولید آثار هنری ناب در در سطح ملی و بین المللی توسط هنرمندان است.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۶۳۲ تن کالا از مرزهای استان صادر شده است.
تیم والیبال راه یاب ملل مریوان که در این چند سال توانسته بود در لیگ برتر والیبال ایران خودی نشان بدهد، به دلیل نبود زیر ساخت های لازم ورزشی در شهر مریوان در حال تصمیم گرفتن بر سر ماندن یا نماندن در لیگ برتر هستند
در تجمع سایه ها و ظهور بانوی مهر، گلوله های نرم برف بر ایوان خاطره و گذر ثانیه به ثانیه تار عمر بر پود دی و بغض فرو خورده ابر در تازیانه‌ی رعد بر تن نو عروس سرما و چین خوردگی این دیر خراب می درخشد.
رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه هفته جاری به منطقه، بارش برف و باران برای اکثر نقاط استان به ویژه ارتفاعات و گردنه‌ها پیش‌بینی‌ می‌شود.
رئیس جمهور به منظور افتتاح طرح تأمین آب شرب سالم و پایدار و نیز دیدارهایی جداگانه با علما و اقشار مختلف مردم وارد سنندج شد.
مشاور دینی دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق:

محور همبستگی و اتحاد مسلمانان؛ جمهوری اسلامی ایران

مشاور دینی دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران محور همبستگی و اتحاد بین مسلمانان است و پیشنهاد می شود که حکام کشورهای منطقه به محور مقاومت بپیوندند.
با فعال بودن معادن مشکلاتی به ویژه در حوزه جاده و راه دسترسی در منطقه ایجاد می شود لذا سهم حقوق دولتی معادن باید در راستای رفع و بهبود مسائل هزینه شود.
شهرستان سقز در شمال استان کردستان و در نقاط کوهستانی واقع شده است که به دلیل زمستان های بسیار سردش ، یکی از سردترین نقاط شهری ایران است.