کردستان

استاندار کردستان گفت: بی گمان با به رسمت شناخته شدن مرز «سیرانبند» در شهرستان بانه از سوی طرف دولت اقلیم کردستان عراق می تواند شاهد تحولات اقتصادی و تجاری قابل توجهی در این منطقه باشیم.

استاندار کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی، مقرر شده تا دهه فجر ۵۸۸ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شود که امیدواریم این تعداد به یک هزار واحد تا پایان سال برسد.

سوال نماینده کردستان از وزیر نیرو؛

چرا میزان کُلر آب شرب سنندج بیش از حد مجاز است؟

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران برای سومین بار در خصوص کم کاری در حوزه آب و فاضلاب استان کردستان و تامین آب شرب سالم شهر سنندج از وزیر نیرو طرح سوال کرد و گفت: چرا برای آنکه آب شرب سنندج به حد استاندارد برسد بیشتر از حد مجاز از کلر استفاده می‌شود؟
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فتنه سال 88 توسط افرادی رقم خورد که در دوران انقلاب مسئولیت داشتند و به بهانه تقلب در انتخابات آشوبی در کشور برپا کردند که خون های بیگانه بسیاری در این زمینه بر زمین ریخته شد.

حجت الاسلام عباس عربیان گفت: شهید سلیمانی در ظاهر یک نظامی ارشد بود ولی در بُعد سیاسی می توان وی را یک رایزنی سیاسی و یک دیپلمات کامل و مجرب دانست تا جایی که در حین مبارزه با تروریسم در منطقه در مسائل سیاسی نیز عملکردهای مهمی در کارنامه خویش داشتند.

متاسفانه این افراد به راحتی در کمتر از یک سال سرمایه خود را دو برابر و حتی بیشتر می کنند و هیچ ماده و بنده قانونی نیز وجود ندارد که آنان را در این مسیر غیرقانونی متوقف کند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: امسال متوسط بارش باران و برف در سطح استان کردستان 158 میلی متر بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

پزشک کردستانی، مسئول جهت دهی تحقیقات کرونا شد

دکتر قباد مرادی، پزشک کردستانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به عنوان مسئول جهت دهی تحقیقات آینده درباره کرونا منصوب شد.

به همت کانون فرهنگی «سوما» کردستان؛

خط «بریل» کُردی ساخته شد

به همت جمعی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی و نیز کانون «سوما» در استان کردستان، خط «بریل» کُردی ساخته شد

نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد:

ضرورت شناسایی ماموستایان نخبه استان کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بهترین راهکار برای عملی شدن رسالت مرکز بزرگ اسلامی، شناسایی ماموستایان نخبه استان و تمرکززدایی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد:

افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی کردستان/29 حفار غیرمجاز دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی استان کردستان نسبت به سال گذشته، گفت: امسال حفاری های زیادی در قبرستان تاریخی شهرستان سقز توسط قاچاقچیان عتیقه مشاهده شده است.

یادداشت/وقوع انقلاب اسلامى و مانایى چهل و دو ساله‌ آن، نماد بلوغ سیاسى ملى است؛ به‌ویژه این ‌که عدد چهل، موقف سنى بلوغ عقلانیت و حکمت در انسان است. یکى از اقتضائات بلوغ سیاسى، هم‌کارى و هم‌افزایى جبهه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تبیین مسائل دینی_ اعتقادی، مسائل سیاسی و خدمت‌گزاری و غم‌گساری مردم 3 وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان:

ملت ایران در نهم دیماه 88 «یوم الله» دیگری آفریدند

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: با این وجود ملت ایران سریعا صفوف خود را از اغتشاش گران در دیماه 88 جدا کردند و در یک راهپیمایی تاریخی حماسه ای ماندگار در تاریخ پر فراز و نشیب این انقلاب آفریدند، از این رو باید گفت که 9 دیماه را باید «یوم الله» نامید.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ترددها، پنج هزار و ۴۴۱ خودروی متخلف و ناقض این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان از سوی ماموران پلیس راه و راهور جریمه شدند.