امام جمعه قروه:

شهید سردار سلیمانی اهل حزب و جناح نبود

امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی اهل حزب و جناح نبود، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و کارهای ایشان به نام اصل انقلاب است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام عابدین رستمی در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی و رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی در قروه اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی عالمی مجاهد بودند که لحظه‌ای از مجاهدت در راه اسلام و انقلاب غافل نشد و ایشان شخصیتی بود که به تمامی علوم انسانی روز مسلط بودند و شاگردان بسیاری در مکتب ایشان تربیت شد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه زمانی که اصل ولایت فقیه را در کشور زیرسوال بردند ایشان از این اصل دفاع می‌کرد، خاطرنشان کرد: این روحانی مراد شهدا بود و در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شدند و غریبانه و در سکوت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد.

رستمی با اشاره به سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی، از تسلط ایشان بر علوم دینی و اسلامی سخن گفت و افزود: در کوران حوادث انقلاب مناظره‌های ایشان با سران حلقه‌های توده‌ای و کمونیستی هنوز هم دیده می‌شود.

امام جمعه قروه افزود: آیت‌الله مصباح یزدی یار امام و رهبری بود و برای خوشامد کسی سخن نمی‌گفت و معتقد بود که قله جهان اسلام ولایت فقیه است و اگر این قله فتح شود هیچکس به مسلمانان رحم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، وجود کسی مثل آیت‌الله مصباح به مجلس خبرگان وزانت می‌داد و سطح مجلس را بالا می‌برد.

امام جمعه قروه بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی ترور شخصیتی می‌شد و در داخل و خارج از کشور مورد هجمه قرار می‌گرفت و توسط برخی روزنامه‌هایی که در داخل کشور چاپ می‌شدند مورد اهانت قرار می‌گرفت.


بیشتر بخوانید؛

اولین یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ستاد فرماندهی سپاه الغدیر یزد

انتقام شهید سلیمانی قطعی است


رستمی گفت: ایشان شخصیتی بود که هیچ وقت برای مطامع خود و برای جهت‌گیری‌های سیاسی سخن نگفتند و خود را سرباز امام و انقلاب می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: دیدیم که ایشان در روز جمعه و در سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چشم از جهان فروبست و وظیفه ما است که قدردان این مجاهدان عالم دینی باشیم.

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه سخنان خود با تسلیت به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، از ایشان به عنوان رویش‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حاج قاسم شخصیتی بود که روی همه مسلمانان را سفید کرد و رعشه به جان دشمنان اسلام می‌انداخت و حرکات ایشان برای دشمنان هزینه ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از ۶۰ تعبیر برای ایشان به کار برده است، ادامه داد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ایشان بنده صالح خدا بودند و بنده صالح خدا صلاحیت خود را با خداوند چک می‌کند و خود را با اخلاص برای خدا قرار می‌دهد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی را شخصیتی با اخلاص می‌دانند افزود: شهید سلیمانی بنده‌ای با اخلاص بودند که قدم‌های ایشان برای تقویت جبهه مقاومت و اسلام بود و به دنبال مطامع دنیا نبودند و به فرموده رهبر معظم انقلاب مجاهد فی‌سبیل‌الله بودند که در راه خدا جهاد می‌کرد و زندگی او بسته به مجاهدت و جهاد بوده است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ایثارگر بود، گفت: ایثارگر کسی است که دیگران را بر خود مقدم می‌دارد و به دنبال شهادت است.

رستمی با بیان اینکه شهید سلیمانی ماهیانه یک روز را به جانبازان اختصاص می‌داد، افزود: شهید سلیمانی به شهرهای مختلف سفر می کرد و در کنار جانبازان بود و به آنان در امورات شخصی کمک می‌کرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان شهید زنده یاد کرده‌اند، افزود: شهید زنده کسی است که صفات شهدا را با خود حمل می‌کند و صدای شهدا در جامعه است و شهید سلیمانی از تربیت‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) بود و مکتب امام راحل مکتب پیامبر (ص) و امام علی (ع) است.

رستمی افزود: شهید سلیمانی بیانات امام و رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانست و سخن امام و رهبری را سخن قرآن و خدا بر می‌شمرد و ذوب در انقلاب بود و غصه انقلاب و مردم را می‌خورد و می‌ترسید از اینکه در مسیر انقلاب انحراف ایجاد شود.

وی گفت: شهید سلیمانی انقلاب را حاصل خون شهدای تاریخ می‌دانست و کوتاهی در مسیر انقلاب را خیانت به این انقلاب خواند.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی شجاع و با تدبیر بود و در برخورد با مشکلات عاقلانه تصمیم می‌گرفت و با توکل بر خدا قدم بر می‌داشت.

امام جمعه قروه با عنوان اینکه حاج قاسم سلیمانی اهل حزب و جناح نبود افزود: حاج قاسم سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و کارهای ایشان به نام اصل انقلاب است و مربوط به جریان‌های سیاسی نخواهد بود و دیدیم که وقتی به شهادت رسید همه آمدند و همه جریان‌های سیاسی و طیف‌های سیاسی در فراق ایشان گریستند.

امام جمعه قروه در ادامه افزود: شهید سلیمانی دشمن‌شناس بود و معتقد بود هر چقدر در جمهوری اسلامی ما درگیر سیاسی بازی شویم دشمن قوی‌تر خواهد شد و اگر بدانیم دشمن صلاح کار ما را نمی‌خواهد همه با هم برادر می‌شویم و مسیر ما یک مسیر واحد می‌شود و اختلافات سیاسی را کنار می‌گذاریم و به وحدتی می‌رسیم که قدرت افزا است.

وی ادامه داد: امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و نفوذ در منطقه را مدیون حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم هستیم که اساس انقلاب و اساس جبهه توحیدی هستند.

رستمی با بیان اینکه دشمن به نفس‌های آخر نزدیک شده و به سمت نابودی پیش می‌رود، گفت: نه فقط در ایران که در عراق، سوریه، پاکستان، لبنان، نیجریه و یمن خون حاج قاسم سلیمانی ریشه دوانیده است و شهید سلیمانی نمود زحمات امام راحل، رهبر انقلاب اسلامی، نفس‌های پاک پدران و مادران شهدا همسران شهدا، فرزندان شهدا و علمایی بود که شب و روز برای جبهه مقاومت دعا کردند.

امام جمعه قروه در پایان سخنان خود گفت: ملت مسلمان هرگز از هیاهوی دشمن ترس ندارند و اجازه نخواهند داد این مکتب به فراموشی سپرده شود و این راه تا ابد ادامه دارد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم استان کردستان؛ شهید منوچهر سعیدی تجلیل شد.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

227108