معاون اقتصادی استاندار کردستان:

کلکسیون و باغ موزه گیاهان دارویی کردستان در دست آماده سازی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کلکسیون و باغ موزه گیاهان دارویی استان  کردستان در دست آماده سازی برای اجرا است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان عصر امروز در نشست کارگروه تخصصی گیاهان دارویی کردستان اظهار داشت: سال‌ها پیگیر طرحی برای حمایت از گونه های گیاهان دارویی هستیم و از حدود ۱۸ سال قبل بحث‌هایی مطرح شد تا اینکه امسال به این کارگروه رسید.

وی با بیان اینکه کلکسیون و باغ موزه گیاهان دارویی استان کردستان در دست آماده سازی برای اجرا است، افزود: بنیاد نخبگان و دانشگاه کردستان ۲ دستگاه معرفی شده برای اجرای این طرح هستند که به دلیل برخورداری از سرمایه علمی، انسانی و زیرساخت‌های اداری و قانونی توان ویژه‌ای دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در باغ ژاله و روستای گریزه ۱۰۰ هکتار زمین از سال‌های گذشته برای امور تحقیقاتی پیش‌بینی شده بود و امروز به اشکال مختلف از آن استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

«کولتیواتور»، راهکاری نو برای توسعه باغداری در کوار

باغ گردوی مدرن در خرمدره احداث می شود


جعفری با تاکید بر اینکه توقعات برای انجام کار باید منطقی‌تر شود افزود: کلکسیون گیاهان دارویی به مساحت نیم هکتار و باغ گیاه‌شناسی از ظرفیت‌های مهمی است که باید تامین اعتبار و عملی شود.

وی یادآور شد: در این زمینه، تنها اعتبار کفایت ندارد و باید با توان علمی مجموعه پیش رفت و با وجود ظرفیت علمی توانمند در استان، حرکت در مسیر اشتباه، پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: باید به این طرح بعنوان یک کار ریشه‌ای که اثرات اقتصادی کوتاه مدت و بلند مدتی را می‌تواند ارائه دهد، نگاه کرد.

شفیعی ـ استان کردستان

226649