مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد:

کاهش 4.2 درصدی نرخ زاد و ولد در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که امسال میزان ولادت در استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته از کاهش 4.2 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حسن صومی؛ مدیرکل ثبت احوال کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمارهای موجود نام های «محمد» و «آنیا» بیشترین فراوانی نام نوزادان پسر و دختر طی ۹ ماهه امسال در این استان را دارند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: بنابراین از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه اسامی محمد با ۴۹۵ مورد، ایهان با ۲۹۸ مورد، آراد با ۲۲۴ مورد، هیراد با ۱۶۲ مورد و آرسام با ۱۳۴ مورد بیشترین نام گزینی برای نوزادان پسر طی ۹ ماهه امسال در این کردستان بوده است.

صومی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین در این مدت زمان بیشترین نام برای نوزادان دختر در استان کردستان شامل آنیا با ۳۴۷ مورد، سدنا با ۱۷۱ مورد، باران با ۱۱۷ مورد، نیلا با ۱۱۶ مورد و سوژین هم با ۱۱۵ می باشد.


بیشتر بخوانید؛

تلاش نوزاد عجول برای به دنیا آمدن در آخرین تاریخ رند قرن حاضر

غربالگری نوزادان بهارستانی از بیماری های متابولیک ارثی


مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: از سوی دیگر آمارهای موجود نشان می دهد که امسال میزان ولادت در استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته از کاهش 4.2 درصدی برخوردار بوده است.

صومی میزان ولادت در استان کردستان را 17 هزار و 504 نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد نوزاد متولد شده، ۹ هزار و ۱۳۳ پسر و 8 هزار و ۳۷۱ مورد دختر بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان در پایان سخنان خود گفت: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در استان کردستان ۳۰.۱۵ سال می باشد و بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۲۹ - ۲۵ سال است.

عباسعلی ـ استان کردستان

227104