کردستان

توسط «پیام عزیزی»؛ خواننده معروف کُرد اجرا شد؛

ترانه «پهلوان خندان» در فراق «سیامند رحمان»

ترانه «پهلوان خندان» به آهنگسازی و خوانندگی «پیام عزیزی» خواننده موسیقی کُردی و عرفانی کشور، مصادف با نخستین سالگرد درگذشت «سیامند رحمان» قهرمان جهان و پارالمپیک منتشر گردید.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شک تزریق واکسن کرونا برای دریافت کنندگان عوارض بسیار ناچیزی به دنبال دارد که این امری طبیعی و سیر عملکردی واکسن کرونا در بدن می باشد و از این حیث هیچ جای نگرانی نیست زیرا تا این لحظه هیچ کدام از دریافت کنندگان واکسن کرونا در کردستان دچار عارضه خاصی نشده اند.

به بهانۀ حمایت‌ نشدن از تیم فوتبال راهیان؛

وقت است از این «وقت‌کُشی» دست بردارید

یادداشت/ میزان اعتماد مردم کرمانشاه به مدیرانشان یک ویرانه تمام‌عیار است؛ مثل ساختمانی که کج بالا رفته است و دیر یا زود تمامش پایین می‌ریزد. شاید برگرداندن تیم راهیان از سوی مدیران استانی، از وسعت این بی‌اعتمادی بکاهد در غیر این ‌صورت به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که در را پشت سرشان ببندند. با این میزان خردمندی در درک فضا کسی دلش برایتان تنگ نمی‌شود!
گفت وگوی پرسون با فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان کُرد فیلم «زالاوا»؛

دغدغه فیلم «زالاوا» بیان مشکلات مناطق کُردنشین است

در جغرافیای کُردی مشکلات و محرومیت‌های زیادی وجود دارد که شاید پدیدۀ کولبری‌ مهم‌ترین آنها باشد اما با وجوداین، تاکنون کسی به صورت جدی برای ساخت فیلم در این حوزه اقدام نکرده است.

دنیای سرمایه‌داری کاری به شرافت انسانی ندارد و از مناسبت‌ها فقط جنبه مصرف گرایی‌، تجمل‌گرایی و تکلف گرایی را غالب کرده است، روابط همدلانه انسانی در شهر مبدل به مناسبات اقتصادی و غیرانسانی شده است. شهروندان نسبت به دیگران و حتی خود بیگانه هستند.
نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

وعده بیمه شدن کولبران در حد حرف باقی مانده است/ کولبری جرم نیست

سنندج و دیواندره و کامیاران گفت: مسئولان بارها وعده بیمه شدن کولبران را داده اند ولی تا این لحظه این سخنان در حد حرف باقیمانده است، از سوی دیگر هنوز برخی کولبری را جرم می دانند در حالی که این کار با استناد به فرمایشات رهبری جرم نیست و باید کولبران را سازماندهی کنیم.
یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در خلیج عمان هدف حمله یک عامل ناشناخته قرار گرفت و در پس این حادثه پیام های بسیاری نهفته است.

گفت وگوی پرسون با فرزند منوچهر طاهرزاده؛ آهنگ‌ساز و خواننده پاپ کشور:

کوچ غمگین پرستوها تداعی‌گرِ یاد پدر من است/ ترانه «پاییز» از آثار ماندگار پدرم

فرزندِ منوچهر طاهرزاده بودن حسی از غرور و حق‌شناسی ایجاد می‌کند؛ از یک طرف احساس فخر به پدری که هنرمندی ارزنده بود و در طول ۳۵ سال سابقه خوانندگی و آهنگ‌سازی، آثار ماندگاری خلق کرد و حق‌شناسی به مردمی که هنوز با گذشت ۱۸ سال از وفات طاهرزاده، به او مهر می‌ورزند و یادش را گرامی می‌دارند.
مسئولان و مدیران ارشد کردستان چند روز گذشته اعلام کردند برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای انگلیسی مرز «باشماق» مریوان به مدت دو هفته بر روی هرگونه مسافری بسته خواهد بود، اما روز گذشته همین مسئولان اعلام کردند که مرز «سیرانبد» بانه هفته آینده بر روی مسافران باز خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت قروه با انتقاد از پایین کشیدن پرچم «محمد رسول الله» توسط گروهی از اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین استان سیستان و بلوچستان و شهادت مامور ناجا گفت: آشوبگران در «سراوان» به دنبال عملی کردن اهداف ضد امنیتی هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

شناسایی3 بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در سقز

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی سه بیمار مشکوک به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در شهرستان سقز خبر داد.

یادداشت میهمان؛

مدیریت استرس کرونا

مهارت های مدیریت استرس در دوران کرونا بُعد دیگر این بیماری است که نباید از آن غافل شد و مردم می توانند در این برهه از زمان که کرونای انگلیسی نیز شیوع پیدا کرده است با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی ضمن ایجاد سلامت جسمی برای خود و خانواده هایشان ، سلامت روان را برای سایر شهروندان به ارمغان بیاورند.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت کووید 19 در کردستان؛

رنگ بازی کرونا با ذهن مردم/ آبی، زرد، نارنجی، قرمز؛ 4 رنگ سال

کرونا با تغییر وضعیت خود به رنگ های مختلف همانند آبی، زرد، نارنجی و قرمز همواره اذهان مردم را مشوش کرده است و بی شک اگر نسبت به رعایت پروتکل ها بی اهمیت باشیم بازهم باید شاهد خودنمایی این رنگها در سال 1400 باشیم.

رئیس جمهور سابق فرانسه ترجیح داد زیر دست این جراح ماهر ایرانی عمل شود و پروفسور ایرج گنج بخش سلامتی را به او بازگرداند. رئیس جمهور سابق فرانسه در سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شد. ژاک شیراک بیمارستان «سن پتیه» را به بیمارستان نظامی «وال دوگراس» که معمولاً مقامات فرانسوی عملیات جراحی و پزشکی خود را در آن انجام می دهند، ترجیح داد و حاضر شد تا یک پزشک مشهور ایرانی دستگاه «پیس میکر» را در بالای قلب وی جای دهد.