«دیو کرونا» در کردستان بیدار شد

بی تفاوتی های مردم کردستان باعث گردید که در این روزها به تدریج دوباره شاهد اوج گیری کرونا در سطح این استان باشیم.

تصویر «دیو کرونا» در کردستان بیدار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، چند صباحی بود که شاهد کاهش محسوس کرونا در سطح کشور به ویژه کردستان بودیم و به سمت روزهای بدون کرونایی در حال حرکت بودیم، ولی بی تفاوتی و عادی انگاری های برخی از شهروندان در کردستان باعث گردید که به تدریج و به صورت خزنده شاهد اوج گیری کرونا در این استان باشیم.

در هفته های پیش اکثر روزها فوتی کرونا در کردستان گزارش نمی شد و اگر هم موردی بود بیش از یک فوتی گزارش نمی شد، ولی طبق آخرین آمار در 24 ساعت گذشته تاکنون 96 مورد جدید کرونا در سطح این استان شناسایی شده اند که بی شک بخشی از این بیماران به کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا هستند و در مقابل در یک روز 3 فوتی کرونا گزارش شده است که این عددی بسیار خطرناک و هشدار دهنده برای کردستان می باشد.

دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون عنوان کرد: متاسفانه بعد از مدتی که شاهد فروکش کردن کرونا بودیم، متاسفانه بی تفاوتی های مردم استان باعث گردید که آمار مبتلایان به این ویروس در کردستان دوباره روند افزایشی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: طی 24 ساعت 3 فوتی و شناسایی 96 مبتلا به کرونا عدد بسیار بالایی در این موقع از سال می باشد و با توجه به عید نوروز و بی تفاوتی مردم و از سوی دیگر افزایش دید و بازدیدهای نوروزی و مهمانی ها بی شک این ارقام در روزهای آینده افزایش خواهد داشت.

دکتر رضاعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یکصد و 54 نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی استان بستری هستند، گفت: بیشتر آمار بسترهای ما در بحث ویروس کرونا مربوط به شهر سنندج با 66 مبتلا می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: همچنین در شهرستان سقز 32 مبتلا، در شهرستان بانه 19 نفر، در مریوان 9 نفر، در شهرستان بیجار هم 9 نفر، در شهرستان کامیاران 6 نفر، در شهرستان قروه هم 6 نفر، در شهرستان دیواندره 6 نفر و در شهرستان دهگلان یک نفر به علت وخامت وضعیت جسمانی در بیمارستان بستری هستند.

این مقام درمانی بیان داشت: از 154 بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان، 26 نفر از آنها به علت وضعیت حادی که دارند در بخش آی سی یو بستری می باشند و بی شک اگر این بی تفاوتی ها ادامه داشته باشد، تخت های بسیاری به اشغال بیماران کرونایی درخواهد آمد.

با وجود سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نیز مشاهدات میدانی در استان کردستان، این روزها آمار مهمانی ها، عروسی ها، مسافرت های درون استانی و برون استانی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و این می تواند روزهای بسیار سختی را در آینده ای نزدیک برای مردم این دیار رقم بزند.

آیین مهر ـ استان کردستان

278544