عیدی صاحبخانه به مستاجر؛

صاحبخانه وسایل زندگی مستاجرش را به خیابان ریخت/مرگ انسانیت در اولین روزهای بهار

صاحبخانه ای در شهر بانه به علت عدم تمکن مستاجرش در پرداخت اجاره ماهانه، وسایل زندگی وی  را در کوچه و خیابان ریخت و عملا کم رنگ شدن انسانیت را به رخ مردم کشاند.

تصویر صاحبخانه وسایل زندگی مستاجرش را به خیابان ریخت/مرگ انسانیت در اولین روزهای بهار

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، زمانه بسیاری از اعتقادات و باورهای ما را نسبت به انسانیت و اخلاقیات کمرنگ کرده است و باید گفت که این پول است که بیشتر ما را به هر سمت و سویی هدایت می کند.

زمانی که خود را اسیر داشته های زودگذر زمانی کنیم، سخن گفتن از اخلاق، انسانیت، مردانگی و... بی معنا خواهد بود.

آن زمان که معیارهای ما پول، مقام و پُست گردید، انسانیت به آرامی رخت خود را پیچید و در کوچه پس کوچه های مردانگی محو گردید.

روز گذشته مردم شهر بانه شاهد بدترین و ناخوشایندترین صحنه در اولین روزهای سال نو و جشن نوروز بودند و شادی بهار بر قلب و دل شان تلخ گردید.

صحنه ای که دل هر انسانی را ریش می کند، صاحبخانه با کمال نامروتی و بی انصافی برای جیفه ای اندک و زودگذر، انسانیتش را زیر پا گذاشت و اسباب و اثاثیه مستاجر خود را در کوچه و خیابان ریخت، صحنه ای که انسان از وجود خود ناامید گشت.

دردناک تر اینکه در کنار اسباب و اثاثیه این مستاجر، مادر خانواده به خاطر غرور مادرانه اش در کنار اسباب و اثاثیه خانه اش ایستاده ایستاد و دوست نداشت که کسی وی را زانو به بغل ببیند.

صحنه دیروز نشان داد که ما همان مایی نیستیم که خداوند به آفرینشش افتخار کرد، ما مای نفس مان هستیم و این نفس مان است که ریسمان کار را در دست خود گرفته است و ما را به هر سمت و سویی می کشاند.

با این وجود برخی از مسئولان که هنوز رنگ و بوی انسانیت در دل آنها سوسو می زند، با تلاش های خود به دنبال حل مشکل این خانواده ضعیف و مظلوم برآمدند.

حضور فرماندار و برخی از مسئولان کمیته امداد شهرستان و شهرداری بانه باعث دلگرمی مردم و مستاجر مستاصل گردید و خوشبختانه این داستان که با آغازی دلگیر شروع گردید با همت انسان هایی که هنوز انسانیت را سرمشق زندگی خود قرار داده اند پایانی خوش یافت.

خوشبختانه یکی از نیکوکاران بانه ای واحدی مسکونی در محله «سلیمانبگ» این شهر را در اختیار خانواده مذکور قرار داد و مسکن و ماوایی برای این خانواده آسیب پذیر مهیا کرد که جای دارد به این نیکوکاران که با خدای خود معامله می کنند، آفرین گفت.

آیین مهر ـ استان کردستان

278593