کردستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر 8 هزار کیلومتر راه و جاده در استان کردستان وجود دارد که نگهداری این مسیرها از نظر نیرو و امکانات هزینه های بالایی را می طلبد.

شهر قروه به دلیل قرارگیری در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا، به پاییز و زمستان‌های سرد و برفی و تابستا‌ن‌های معتدل معروف است. بنابراین فصل بهار بهترین زمان سفر به قروه به شمار می‌رود. فصل تابستان نیز به دلیل دمای خنک و معتدل این شهر، از اوقات محبوب گردشگران برای سفر به قروه شمرده می‌شود.
سفری به کردستان (بخش هشتم)؛

«قروه» قطب سنگ های زینتی ایران

در اطراف شهر قروه ارتفاعات و قلل بسیاری با ارتفاع بیش از 3 هزار متر از سطح دریا وجود دارند که همگی بخشی از رشته‌کوه زاگرس هستند و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کوه‌های «شعبان کچل»، «پریشان»، «پنجه‌علی» (پنجه)، «قلوز» و «کولاره» اشاره کرد.

یادداشت/کسی نیست به مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شود آموزش و پرورش که توان پرداخت حق التدریس های معلمین خود را که از سال گذشته تلمبار شده است، ندارد،  چطور می تواند بیاید و چنین ادعای بزرگی در رسانه ها مطرح کند.

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دلایل مثبت بودن اتحاد راهبردی با چین

دکتر تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت:چین نه هالیوود و ولنتاین دارد، نه مک دونالد و کی اف سی و نه ایدئولوژی اش برای ملت هایی چون ایران جذاب است. چین صرفا با استفاده از نظم آهنین و مدیریت کارآمد تولید ثروت می کند. چیزی که جمهوری اسلامی بدان احتیاج مبرم دارد.

اگر از این صنعت حمایت نگردد و امتیازاتی برای بافنده ها و صاحبان کارگاههای تولیدی قایل نشوند به جرات می توانیم بگوییم تا 20 سال دیگر، تولید فرش دستباف بیجار نایاب می گردد چون دیگر بافنده ای برای این کار وجود نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان سنندج گفت: یکی از بارزترین مشکلات سنندج گسترش سریع حاشیه نشینی در این شهر است که این می تواند به دنبال خود ناهنجاری های بسیاری به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پرسون:

باید نیرویی انقلابی و جوان در راس دولت جدید قرار بگیرد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشارکت مردم و ملت در انتخابات از اهمیت بسیار خاص و ویژه ای برخوردار است از یک سو باید نیرویی انقلابی و جوان در راس دولت جدید قرار بگیرد و از سوی دیگر باید سطح مشارکت در انتخابات پیش رو قابل توجه باشد زیرا مشارکت بالا تضمین کننده امنیت این مملکت می باشد.

رییس پلیس آگاهی کردستان گفت: طبق آمار موجود در سال 99 بیش از 77 درصد از سرقت ها در سطح استان کردستان توسط پلیس آگاهی کشف گردیده است که این عدد در مقایسه با سال گذشت. آن ( سال 98) رشد 38 درصدی دارد.

دکتر علیرضا تقوی نیا، کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: ایالات متحده در دوره جدید به هیچ وجه وارد فاز افزایش تنش و تهدید با ایران نخواهد شد و مقابله با رقیب بزرگتر یعنی چین را ارجح بر تلاش برای کنترل رقیب کوچکتر می داند .

گزارش پرسون از وضعیت بازار یک قلم کالای اساسی در کردستان؛

بازی مرغ با روح و روان مردم

مسئولان تنظیم بازار در جلساتی که پی در پی برگزار می کنند و خروجی آن تنها یک «خسته نباشید» است، اعلام می کنند که مرغ نباید بیشتر از 26 هزار تومان به مشتریان فروخته شود ولی در عمل نه فروشنده، نه واسطه و نه تولید کننده به این دستورالعمل های کاغذی اهمیتی نداده و نمی دهند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامیدند که این نشان از دغدغه رهبری در بحث تولید و رفع مشکلات معیشتی و... دارد.

با سرعت بسیار بالایی درختان کهن سال زاگرس با تبر سودجویان بر زمین می افتند و هر ساله شاهد کاهش محسوس پوشش جنگلی در این مناطق برای تهیه زغال هستیم.

یادداشت/ جهش تولید تنها در صورتى قابل تحقق است که موانع پیش روى رشد تولید که مانند فنرى ظرفیت‌هاى تولیدى کشور را عقب نگاه داشته‌اند برداشته شوند و از طرفى تمام امکانات کشور در بخش دولتى و حتى بخش خصوصى براى پشتیبانى از تولید بسیج شوند.

یادداشت/ رسانه نماها و فیک نیوزها مدتهاست با ایجاد کانال ها و گروه های مختلف در فضای مجازی و دنبال کننده هایی که بیشتر و پیشتر از ربات های مختلف خریداری می شوند وانمود می کنند که هزاران فالوور« دنبال کننده»  داشته و می توانند تاثیر شگرفی در بزنگاه های اجتماعی و سیاسی از جمله نتایج انتخابات داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت وگو با پرسون:

کاهش 30 درصدی بارش ها / برودت هوا تا 9 درجه سانتیگراد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با مقایسه بارش ها در سالجاری نسبت به سال گذشته می توان گفت که بارش در سال آبی جاری، نسبت به دوره مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش بارش داشته ایم یعنی تاکنون به صورت میانگین 271 میلیمتر بارش در سطح استان کردستان گزارش شده است که این عدد در سال گذشته 354 میلیمتر بوده است.

در شهر سنندج دهها زن در ناوگان حمل و نقل شهری فعالیت می کنند که به قول برخی از آنان این کار را از روی علاقه، برخی دیگر آن را از روی اجبار و مشکلات زندگی و اقتصادی انتخاب کرده اند.

سنندج مرکز استان کردستان و دومین شهر بزرگ کرد نشین ایران، بعد از کرمانشاه است. سنندج به شهر هزارتپه نیز معروف است.