رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

وضعیت کردستان شکننده است/ شناسایی 451 بیمار کرونایی در 24 ساعت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کردستان در بحث کرونا بسیار شکننده است و حاد شدن وضعیت استان در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

تصویر وضعیت کردستان شکننده است/ شناسایی 451 بیمار کرونایی در 24 ساعت

کردستان ـ دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: آمارهای جدید در بحث کرونا روز به روز بیشتر می شود تا جایی که امروز بیش از 451 بیمار کرونایی در سطح استان کردستان شناسایی شده است که این عدد برای یک روز، رقمی بسیار بالا و البته نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شناسایی 451 بیمار کرونایی در کمتر از 24 ساعت نشان می دهد که این استان هر لحظه در آستانه ورود به پیک کروناست که این را باید نتیجه بی تفاوتی و سهل انگاری مردم دانست.

این مقام درمانی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا امروز یکهزار و 116 نفر در کردستان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند، بیان داشت: در طول 24 ساعت گذشته شاهد فوت 2 بیمار کرونایی در کردستان بوده ایم و تمامی این ارقام برای کادر درمان نگران کننده است.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی که نیاز به بستری در بیمارستان و مراکز درمانی استان داشته اند در حدود 298 نفر است که بی شک این عدد در روزهای آینده رشد خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیشترین این تعداد بیمار در بیمارستان های شهر سنندج بستری و تحت درمان قرار دارند که در حال حاضر وضعیت جسمانی 43 نفر از این بیماران کرونایی بسیار وخیم است و در بخش ICU بستری می باشند.

دکتر رضاعی در پایان سخنان خود گفت: وضعیت کردستان در بحث کرونا بسیار شکننده است و حاد شدن وضعیت استان در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

شفیعی ـ استان کردستان

280346