یادداشتی به بهانه تصاویر تامل برانگیز منقوش بر دستمال کاغذی با عنوان رویای کودکانه؛

طرح تخیلی کودکی/ شبیخون فرهنگی است

یادداشت/من و تو مطلع نیستیم که عکس پیش روی چند کودک معصوم پیش روی من و هر کودک دیگر به چه قصد و هدفی منقوش شده و سهوی و عمدی بودنش معلوم نیست ولی ضروری به نظر می رسد که مسئولین مربوطه پیگیریش کنند.
تصویر طرح تخیلی کودکی/ شبیخون فرهنگی است

سایت خبری پرسون ـ بی شک مهمترین بخشی که توسط دشمن هدف گرفته شده، مقوله فرهنگ کشور بوده و هست بدین علت که فرهنگ رکن مهم توسعه و هویت هر سرزمین تلقی می شود. کشور من و تو هم همیشه سیبل و هدف تیر سمی ضد فرهنگ دشمن بوده، دشمنی که تیزبین و جدیست و خوب فهمیده که فرو ریختن فرهنگ یعنی فرو ریختن رکن و عمود خیمه وطن .

همین مهم موجب جزم شدن عزم دشمن کینه توز شده و خیلی هم زور زده و می زند ، دقیق طرح ریزی می کند و سنگین بودجه صرف می کند خیلی هم پرحوصله و هدفمند پیش می رود و به قول معروف به فرهنگ مملکت هجوم کرده و شبیخون می زند.

هرچه دشمن در ضربه زدن به فرهنگ کشور حتی یک لحظه هم درنگ و غفلت نمی کند ولی غفلت و ضعف عملکرد بعضی مسئولین فرهنگی و کم توجهی مردم در درون کشور موجب شده نقشه شوم فرهنگی علیه مردم و بویژه نسل کم سن تر عملی شود و نتیجه تلخش در هر کوی و برزن مملکت دیده می شود و دودش هم در چشم همه می رود.

مقوله فرهنگ در کشور کم متولی به خود نمی بیند و تعدد و تکثر مرکز فرهنگی عریض و طویل به وضوح دیده می شود ولی علیرغم سعی و کوشش هر متولی عرصه فرهنگ، ضربه و ضرر فرهنگی متحمل شدیم.

متخصصین فرهنگی معتقدند عدم وجود سند فرهنگی مطلوب، ضعف مدیریت، عدم عملی شدن مطلوب طرح فرهنگی ، عدم وحدت رویه و کم بودن بودجه فرهنگی چند مشکل مهم در حوزه فرهنگ محسوب می شوند.

چندی پیش توجهم به موضوعی ملول کننده جلب شد. چند کودک که پیش هم نشسته بودند چند تصویر پر شبهه منقوش روی برگه خشک و تمییز کننده دست و صورت می دیدند و حرف و حدیث عجیب و غریب می گفتند و به لحن و سبک کودکی بدین گونه تصور و تعبیر می کردند و می گفتند: زن و شوهر نخست دوست هم می شوند و در کودکی و بزرگی گل و قلب به هم می دهند و سپس زندگی مشترک شروع می کنند و تصور چند کودک عین معنی چند تصویر مورد نظر بود.

من و تو مطلع نیستیم که عکس پیش روی چند کودک معصوم پیش روی من و هر کودک دیگر به چه قصد و هدفی منقوش شده و سهوی و عمدی بودنش معلوم نیست ولی ضروری به نظر می رسد که مسئولین مربوطه پیگیریش کنند.

حرف چند کودک چند دقیقه مبهوتم کرد که یک عکس چقدر روی کودک موثر می شود. کودکی که قدرت تشخیص قوی در وی نیست و هر چیزی مقبولش می شود بر وی تحمیل می گردد و طرح تخیلی هم لقب می گیرد. حتی یک تصویر و موضوع منفی و شبهه مند ممکنه به تغییر شگرف و پر ضرر در زندگی و مسیرش منجر شود و ذهن بزرگ تر کودک و مسئولین هم بسی متوجهش نشود مثل همین مطلب که دیدید و درونش حرف (الف) ندیدید و چه بسی که متوجهش نشدید.

رسول مرادی ـ فعال رسانه

280424

مطالب مرتبط