مدیر کل بحران استانداری کردستان در گفتگو با پرسون:

کانون اصلی زلزله شهر «پنجوین» عراق بود/ خسارتی در شهرهای کردستان مخابره نشده است

مدیر کل بحران استانداری کردستان با اشاره به اینکه شدت این زمین لرزه در این استان احساس گردید، بیان داشت: مردم شهرستان های بانه، سروآباد و مریوان این زمین لرزه را به خوبی احساس کردند.

تصویر کانون اصلی زلزله شهر «پنجوین» عراق بود/ خسارتی در شهرهای کردستان مخابره نشده است

کردستان ـ محمد فلاحی؛ مدیر کل بحران استانداری کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون با تایید وقوع زلزله در شامگاه امروز اظهار داشت: ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه شامگاه امروز شاهد وقوع زلزله ای به قدرت 5.3 رییشتر در نزدیکی شهرستان مریوان بودیم.

مدیر کل بحران استانداری کردستان گفت: کانون این زمین لرزه در نزدیکی شهر «پنجوین» شهر عراق در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست که این شهر با شهرستان مریوان فاصله 24 کیلومتری دارد.

فلاحی با اشاره به اینکه شدت این زمین لرزه در استان کردستان احساس گردید، بیان داشت: مردم شهرستان های بانه، سروآباد و مریوان این زمین لرزه را به خوبی احساس کردند.

وی با اشاره به اینکه در سریعترین زمان ممکن تیم های امدادی به 3 شهرستان مذکور اعزام شده اند، گفت: خوشبختانه با برآوردهای صورت گرفته این زمین لرزه 5.3 ریشتری خسارت خاصی به جز ترک خوردگی دیوارها در روستای «خاومیرآباد» مریوان، حادثه دیگری را رقم نزده است.

مدیر کل بحران استانداری کردستان اظهار داشت: پس لرزه برای این زمین لرزه که به وقوع پیوست دور از انتظار نیست، لذا از مردم شهرستان های مذکور درخواست کردیم که خود را برای هرگونه شرایط ویژه آماده کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

280653

بیشتر بخوانید: