کردستان

امام جمعه بیجار در گفت وگو با پرسون:

توطئه‌های دشمنان علیه نیروهای مسلح ایران پایان ندارد

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: فرماندهان و نیروهای مسلح باید هوشیار باشند که توطئه‌های دشمنان علیه نیروهای مسلح ایران پایان ندارد و هر روز توطئه‌ای جدید برای ایجاد چنددستگی بین نیروهای مسلح ایران پی‌ریزی می کنند.

تقوی‌نیا، کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

پشت پرده مذاکره ایران و سعودی‌ها در عراق

علیرضا تقوی‌نیا، کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: موضوعات مذاکره پرونده های یمن و لبنان بوده است. سعودی‌ها به ایران پیشنهاداتی در خصوص عدم حمایت از دولت نجات ملی در قبال حل مشکل تشکیل دولت و اقتصاد لبنان را مطرح کرد که با واکنش قاطع طرف ایرانی روبرو شد.

شیرزادی؛ کارشناس مسایل آموزشی در گفت‌وگو با پرسون:

تاریخ مصرف برنامه «شاد» گذشته است/ سرخوردگی پنهان دانش آموزان در ادامه تحصیل

یک کارشناس مسایل آموزشی گفت: تاریخ مصرف برنامه «شاد» برای دانش آموزان یک تاریخ انقضاء دارد که بی شک این تاریخ ماه‌هاست که گذشته است و باید به دنبال روش نوین‌تری برای تداوم آموزش‌ها در فضای مجازی باشیم.

یادداشت/ ناوچه پیکان از لحظات اولیه رسیدن به البکر با چند ناوچه و دو فروند جنگنده میگ ۲۳ عراقی درگیر شده و با موشک ضدهوایی یکی از میگ ها را منهدم می‌سازد. ماموریت اصلی پیکان حفاظت از نیروهای مستقر بر پایانه نفتی البکر و درگیر کردن و شناسایی شناورهای رزمی عراق است.

گزارش پرسون از خسارت‌های اقتصادی کرونا؛

تیغ کرونا بر گلوی آرایشگاه‌ها/ تغییر شغل اجباری آرایشگران

کمتر آرایشگری مالک ملک خود است و تعطیلی اجباری به علت کرونا بسیاری از آرایشگران مستاجر را متحمل خسارت‌های کلان کرده‌است و در مقابل هیچ حمایتی از سوی دولت به صنف آرایشگران نشده است.

طیبی؛ کارشناس بانکی در گفت وگو با پرسون:

با «وام» نمی‌توان کرونا را مهار کرد

طیبی؛ کارشناس مسایل بانکی و اقتصادی گفت: اگر دولت می‌خواهد که اصناف و گروه‌هایی که از این وضعیت آسیب دیده‌اند را حمایت کنند، باید نخست یک کارگروه تخصصی تشکیل می‌داد و سپس اقدام به توزیع تسهیلات می‌کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

امنیت پایدار در مملکت مرهون صلابت و ایمان نیروهای مسلح کشورست

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز به برکت نیروهای مسلح ایران اسلامی، شاهد یک امنیت پایدار در کشور و منطقه هستیم و باید از این نعمت بزرگ برای توسعه و اعتلای نظام بهره ببریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 28 پیاده کردستان:

وفاداری به انقلاب و نظام یکی از ویژگی‌های بارز ارتش است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر28 پیاده کردستان گفت: یکی از خصیصه‌های مهم و بارز ارتش وفاداری به آرمان‌های امام راحل، شهدا و نیز تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

یادداشت میهمان؛

«دن کیشوت» بخوانیم

یادداشت/در جهان خیالی آنها از خشکسالی و کمبود بارندگی در دشت لوت تا متون درسی کودکان ابتدایی و فیلم‌های پر فروش هالیوود و بالا رفتن سن ازدواج و کاهش زادوولد و ویروس کرونا و آلودگی هوای تهران و رأی آوردن و نیاوردن ترامپ و خلاصه هر رویداد و مشکل و مسئلهٔ بین‌المللی و داخلی همگی در راستای توطئه و ضربه زدن به نظام سیاسی و ملت ایران طراحی شده‌است.

گزارش پرسون از اجرایی نکردن تصمیمات ستاد ملی کرونا؛

صدور بخشنامه از دولت، اجرا نکردن از سوی مدیر

تخطی مدیران ادارات از بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا به راحتی انجام می شود و در این بین کارکنان که با وجود بیمارهای زمینه‌ای مجبور به حضور در محل کار هستند به نوعی با جان خود بازی می کنند. حالا سوال این است که مسئول جان کارمند و کارگر کیست؟

یادداشت میهمان؛

«درد»

یادداشت/ در جامعه ما دروغ در جنبه زندگی فردی و اجتماعی فراوان شده و برخی از مسئولان هم براحتی مرتکب این گناه بزرگ می شوند و موجب ناراحتی مردم و گرفتاری‌های زیاد و در نتیجه ایجاد بی اعتمادی این بلای سوزنده می شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان عنوان کرد:

برگزاری رژه موتوری ارتش/ ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت:امسال به علت شرایط بحرانی کرونا در کشور به ویژه استان کردستان، رژه  روز ارتش به صورت موتوری برگزار می‌گردد.

‍یک کارشناس ارشد شهرسازی در گفت‌وگو با پرسون:

مشارکت مردم در مدیریت شهری ناچیز است/ انتخاب باید هوشمندانه باشد

رحیمی؛ کارشناس مسایل شهری گفت: پنج دوره از انتخابات شورای شهر را پشت سر گذاشتیم و به باور اکثر اندیشمندان رویکرد ملموس و خوبی را برای پیشرفت شهریمان ندیده ایم و متاسفانه نتوانستیم آنچنان که باید از حضور مردم در مدیریت شهری با مشارکت شهروندان که حق اجتماعی و مسلم آنها است بهره ببریم.