یادداشت میهمان؛

جواد ظریف و نیمه پُر عملکرد وی

یادداشت/ جواد ظریف هیچگاه خلاف قواعد و هنجارهای لازم برای یک دیپلمات عمل نکرد و دیدگاه‌های شخصی‌اش را در راستای ابراز تک صدایی از نهادهای جمهوری اسلامی مکتوم نگاه می‌داشت.

تصویر جواد ظریف و نیمه پُر عملکرد وی

سایت خبری پرسون ـ انتشار فایل صوتی ظریف اگر چه او را در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار داده و انتقادات شدید بسیاری از اشخاص را متوجه‌اش‌ کرده اما با دید دیگری نیز می‌توان سخنان وزیر امورخارجه دولت روحانی را نگریست.

ظریف در طول ۸ سال مسئولیتش همواره در تریبون های رسمی از مواضع رسمی جمهوری اسلامی به طور جدی و مستدل دفاع می‌کرد و نوعی دیپلماسی عمومی نسبتا موفق را به منصه ظهور گذاشت.

در واقع اگر چه جواد ظریف عملا برخی از سیاست‌های نظام ایران را هم قبول نداشت با توجه نقش و جایگاهی که به او داده شده بود هیچگاه خلاف قواعد و هنجارهای لازم برای یک دیپلمات عمل نکرد و دیدگاه‌های شخصی‌اش را در راستای ابراز تک صدایی از نهادهای جمهوری اسلامی مکتوم نگاه می‌داشت.

بنابراین با وجودی که انگاره‌های حاکم بر ذهن راقم این وجیزه، فاصله بسیار زیادی با عقاید وزیر امور خارجه دارد ولی شرط انصاف آن است که این نکته مثبت ظریف و درنظر گرفتن مصلحت کشور در مجامع عمومی و بین‌المللی از سوی وی نادیده گرفته نشود.

علیرضا تقوی نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

توجه: مطلب مندرج صرفا نظر نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

286303