رویکرد شرکت گاز از کشاورزی به صنعتی

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: مهم‌تری رویکرد و استراژی‌ شرکت گاز توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی است.
تصویر رویکرد شرکت گاز از کشاورزی به صنعتی

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: توجه به نقاط قوت استان همچون موقعیت خاص جغرافیایی با برخورداری از جاذبه‌‌های گردشگری و مجاورت با قطب انرژی خاورمیانه و عبور 6 خط انتقال گاز سراسری از استان موجب گشت تا نقشه راه شرکت گاز استان فارس با نگاهی بر پایه تغییر رویکرد استان از کشاورزی به صنعتی تنظیم شود.

علی اکبر میدانشاهی امروز اظهار داشت: برنامه شکار صنعت به عنوان رویکردی محوری در برنامه‌های شرکت گاز استان فارس است که در ابتدای تصدی مسئولیت در این شرکت اقدام به تعریف اهداف کلان از جمله گسترش بهره‌مندی از گاز طبیعی و افزایش سهم آن در سبد انرژی استان نمودیم و در راستای نیل به این هدف ارزشمند استراتژی گازرسانی به شهرها و روستاهای استان و صنایع را با رویکرد شکار صنایع پیش گرفتیم.

وی افزود: تلاش کارکنان بر تکمیل طرح‌های توسعه ای نیمه تمام متمرکز گردید و طی این مدت از مجموع 7 شهر فاقد شبکه گاز طبیعی در استان، 4 شهر گازرسانی شده و پروژه‌های گازرسانی به 3 شهر باقی‌مانده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

این مسئول با بیان اینکه توسعه گازرسانی در روستاهای استان پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی زیادی در پی دارد، تصریح کرد: پیرو اقدامات و تلاش صورت گرفته در بخش گاز‌‌رسانی به روستاها، از مجموع 2هزارو 508 روستای مشمول استان، تاکنون 2 هزارو 439 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که معادل 98 درصد خانوارهای روستاهای مشمول است.

این مقام مسئول بیان داشت: با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده هم اکنون69 روستای باقی‌مانده در دست عملیات گازرسانی است و پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری تمام روستاهای مشمول استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند گردند.

میدان‌شاهی با اشاره به اهمیت تأمین انرژی پاک به ویژه در روستاها و‌ مناطق محروم و نقش آن در رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست گفت: با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات گازرسانی به 167روستا با سرانه بالاتر از میزان مصوب شرکت ملی گاز در برنامه این شرکت قرار دارد.

510370